تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : موتو G100 معرفی شد؛ اولین پرچمدار از سری میان‌رده G موتورولا

موتو G100 معرفی شد؛ اولین پرچمدار از سری میان‌رده G موتورولا

Moto G100 6 w600

سری G موتورولا معمولا به گوشی‌های میان‌رده با مشخصات قابل قبول و قیمت مناسب مشهور هستند. موتو G100 اما پا را یک قدم فراتر گذاشته و در مقایسه با دیگر مدل‌‌های این سری گوشی هیجان انگیزتری است.

موتو G100 مشابه موتورولا اج اس محسوب می‌شود که دو ماه پیش در چین رونمایی شد. موتو G100‌ به نمایشگر ۶.۷ اینچی IPS با رزولوشن +fHD مجهز شده که از نرخ رفرش ۹۰ هرتز و نیز HDR10 پشتیبانی می‌کند. در بالای نمایشگر دو حفره به چشم می‌خورد که میزبان دو دوربین سلفی هستند. دوربین سلفی اصلی رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی دوم با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی عکس‌های فوق عریض ثبت می‌کند.

اما یکی از مهم‌ترین مشخصات موتو G100 مجهز شدن آن به چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ است که این گوشی را از دیگر میان‌رده‌های سری موتو G جدا می‌کند و به گروه پرچمداران می‌برد. ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸ گیگابایتی هم این ترکیب سخت‌افزاری قدرتمند را کامل می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند به لطف کارت حافظه میکرو اس دی، حافظه جانبی گوشی را افزایش دهند.

در قاب پشتی موتو G100 دوربین اصلی ۴ گانه به چشم می‌خورد. دوربین اصلی حسگری ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافرگم f1.7 دارد. دوربین فوق عریض به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده و دور آن یک فلاش LED به شکل یک حلقه تعبیه شده است. این دوربین همچنین می‌تواند تصاویر ماکرو بگیرد. دو دوربین دیگر شامل یک عمق سنج ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ToF برای فوکوس لیزری سریع هستند.

موتورولا برای موتو G100 اندروید ۱۱ به همراه پوسته My UX را در نظر گرفته است. یکی از قابلیت‌های جالب گوشی «Ready For» است. به لطف این قابلیت زمانی که گوشی را به مانیتور متصل کنید تجربه‌ای مشابه کامپیوترهای دسکتاپ را در اختیارتان می‌‌گذارد. موتورولا همچنین یک داک ویژه را برای این گوشی ارائه کرده که از فن داخلی برای خنک کردن گوشی در زمان اتصال بهره می‌برد. از دیگر مشخصات موتو G100 باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ واتی اشاره کرد. گوشی پرچمدار موتورولا همچنین به لایه مقاوم در برابر نفوذ ‌آب مجهز شده اما سازنده اشاره‌ای به گواهینامه IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نکرده است.

موتو G100 در رنگ‌های آبی، سفید و خاکسری به دست کاربران می‌رسد و ۵۰۰ یورو قیمت دارد. این گوشی از امروز در اروپا و آمریکای لاتین روانه بازار می‌شود.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز