تک نیوز > اخبار تکنولوژی : نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: با طرح صیانت ۱۰ میلیون شغل ایجاد می‌شود

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: با طرح صیانت ۱۰ میلیون شغل ایجاد می‌شود

201805103612024924 1

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگوی خبری اخیر خود اعلام کرده اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ۱۰ میلیون اشتغال پایدار در فضای مجازی ایجاد خواهد کرد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تا امروز بیش از ۸۷۰ هزار نفر در کارزار مخالفت با این طرح شرکت کردند و ده‌ها کسب و کار آنلاین برتر ایرانی خواستار توقف این طرح شده‌اند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

نصرالله پژمان‌فر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و طراح طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار تاکید کرده در صورت اجرای این طرح ۱۰ میلیون اشتغال امن و پایدار ایجاد خواهد شد. نماینده مردم مشهد اعلام داشته که «۱۰۰ هزار شغل کنونی در فضای مجازی که امروزه وجود دارد پایدار نیست و این شغل‌ها با طرح صیانت به صورت پایدار و ثابت درخواهد آمد.» از آنسو نباید فراموش کرد بسیاری از صاحبان بزرگ کسب و کارهای اینترنتی باور دارند که سالها تلاش و کوشش آنها با اجرای طرح مجلس نابود خواهد شد.

پژمانفر همچنین در این گفتگو اعلام داشته که «در صورت اجرای طرح صیانت کیفیت خدمات اینترنت افزایش خواهد یافت.» این موضوع نیز در حالی مطرح می‌شود که برخی از افراد منتقد به این طرح از جمله وزیر ارتباطات باور دارند که اجرای طرح مجلس منجر به  گران شدن اینترنت در کشور خواهد شد. پژمانفر همچنین گفته که « در حال حاضر مشکلات زیادی به خاطر ناامنی در فضای مجازی وجود دارد. هکرها صفحات شخصی مردم را هک می‌کنند و کلاهبرداران در فضای مجازی جولان می‌دهند.» کارشناسان نیز بر این باور هستند که مقابله با این موارد می‌تواند در قالب رگولاتوری صورت بگیرد و البته مساله صیانت از داده‌ها نیز طرحی است که مدتها پیش توسط دولت ارائه شده و همچنان راه به جایی نبرده است.

پژمانفر با اعلام اینکه با شناسایی هویت افراد در فضای مجازی می‌تواند به پرونده‌های قضایی جرائم رایانه‌ای بهتر رسیدگی کرد اعلام کرده که «با طرح صیانت هویت افراد علنی خواهد شد و جرم‌های فضای مجازی کاهش پیدا خواهد کرد.»  این مساله نیز در حالی مطرح می‌شود که از نظر بسیاری از نهادهای جهانی مانند دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل و کارشناسان، ناشناس ماندن در اینترنت حقی جهانی و تامین کننده آزادی بیان و اندیشه است. این مساله البته در بین کارشناسان در مورد پلتفرم‌هایی که در آنها مراوده تجاری صورت می‌گیرد صدق نمی‌کند. در مورد احراز هویت در کشور نیز بارها طرح‌های متفاوتی برای تحقق احراز هویت آنلاین ارائه شده که بسیاری از آنها به مرحله اجرایی در نیامده است.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (18 دیدگاه)

  1. بیشتر بجای انتقال کامل صحبت های پژمانفر سعی کردید این طرح رو نقد کنید …
    درواقع تمام این سروصدا هایی که به پا شده برای اینه که وزارت ارتباطات دردش گرفته …در آینده هم بیشتر دردش میگیره چون تو طرح های بعدی کنترل اینترنت رو ازش میگیرن و به ستاد مشترک و مجلس میدن

  2. این نامردا میخوان ارتباط ما رو با جهان قطع کنند . الان توییتر به روی ما بسته بشه ما چجوری باید با مردم جهان ارتباط برقرار کنیم ؟
    نکنه توقع دارید اونا بیان سروش نصب کنند ؟
    شما حتی دارید حقوق مردم ایران رو هم زیر پا میزارید .

    1. دوست عزیز شما اگه این طرح رو مطالعه کنید
      متوجه میشید که کلا ایران برای ضریب دادن به گفتمان خودش به این اپ ها نیاز داره و احتمالا رفع فیلتر میشوند ولی اگه زمانی سروش تونست مثل واتس اپ جهانی بشه اونوقت واتس اپ یا توییتر یا اینستاگرام محدود و در نهایت مسدود میشه

  3. فقط کسایی ازین طرح خوشحالن که کیسه دوختن براش. یه مشت زالو که توی رقابت واقعی و بازار آزاد حرفی برای گفتن ندارن.

  4. با سلام. من روزی که قانون فی*لترینگ رفت مجلس رو یادمه. گفتند میخوان سایتهای مستهجن رو ببندند و اولین سایتی که بستند BBC بود. چه کسی رو گول میزنید. اینترنت مثل آینه ای میمونه که داره رخ واقعی اداره کشور رو نشون میده و دوستان به فکر شکستن آینه هستند. حالا هر اسمی که میخوان روش بگذارند. واقعا چه کسی ممکنه گول بخوره؟من به عنوان یک ایرانی درخواست دارم از حقوق مجازیم در مقابل گوگل و یوتوب و واتس آپ و بقیه اپ های خارجی صیانت نشه! یه تعهد هم از ما بگیرید که اگه واتساپ حق ما رو خورد با خودم! حالا میشه صیانت نکنید؟ آقا اصلا محبت شما رو نخوایم چکار کنیم؟

  5. الان همه مردم جهان دارن از اینستا استفاده میکنند
    هیچ کشوری هیچ جای دنیا هیچ پیام‌رسان و نرم افزار بومی ندارن
    از آمریکا یاد بگیرید که هیچ برنامه ای رو هیچ وقت تا الان نبسته

  6. به نظرم ۱۰ میلیون کمه. ما میتونیم با طرح صیانت برای اروپاییها و آمریکایی‌های بیچاره هم شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز