تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : نسخه جدید تلگرام به قابلیت برقراری تماس‌ تصویری گروهی مجهز می‌شود.

نسخه جدید تلگرام به قابلیت برقراری تماس‌ تصویری گروهی مجهز می‌شود.

Telegram to launch long awaited group video call feature in May

همزمان با همه گیری بیماری کرونا، پلتفرم‌های تماس صوتی و تصویری بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفت. تلگرام در اقدامی جدید قصد دارد از ماه آینده قابلیتی را در اختیار کاربران قرار دهد تا بتوانند با یکدیگر تماس‌های تصویری گروهی داشته باشند.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

 

«پاول دورف» مدیرعامل تلگرام با انتشار پستی در کانال رسمی خود اعلام کرد که قابلیت جدید این اپلیکیشن از ویژگی‌های معمولی یک سرویس کنفرانس ویدیویی مانند قابلیت حذف نویز و به اشتراک گذاری نمایشگر برخوردار خواهد بود و کاربران تمام نسخه‌های اپلیکیشن اعم از دسکتاپ و موبایل می‌توانند  از این قابلیت استفاده کنند.

انتظار می‌رود بروزرسانی مربوط به قابلیت استفاده از تماس‌های تصویری گروهی به زودی برای نسخه iOS تلگرام منتشر شود. در ابتدا قرار بود ویژگی تماس ویدیویی سال ۲۰۲۰ به این پلتفرم اضافه شود اما این اتفاق نیفتاد.

تلگرام در حال حاضر از قابلیت تماس‌ تصویری شخصی و برقراری گفتگوی صوتی گروهی (قابلیت مشابه اپلیکیشن کلاب هاوس) پشتیبانی می‌کند. تماس‌های تصویری توسط این اپلیکیشن رمزگذاری می‌شود اما هنوز مشخص نیست که این وضعیت برای قابلیت جدید کنفرانس ویدیویی نیز صادق خواهد بود و از سیستم رمزگذاری‌ تلگرام پشتیبانی می‌کند یا خیر.

آخرین بروزرسانی ارائه شده از تلگرام تغییرات زیادی از جمله امکان زمان‌بندی چت‌های صوتی در کانال، بزرگنمایی مستقیم تصاویر، جلو و عقب زدن ویدیوها و امکان پرداخت درون برنامه‌ای برای برخی سرویس‌ها را در اختیار کاربران قرار داد.

همچنین تلگرام در زمان شیوع ویروس کرونا و همزمان با جریان دورکار شدن بسیاری از کارمندان توانست رشد بسیار خوبی داشته باشد. طبق اعلام این شرکت، تعداد کاربران فعال ماهانه آن‌ها در سال ۲۰۲۰ به ۴۰۰ میلیون نفر رسیده، در حالی که در سال ۲۰۱۸ این مقدار ۲۰۰ میلیون نفر بوده است. البته اعلامیه مربوط به تغییر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی واتساپ کمک زیادی به این موضوع کرد و باعث شد بسیاری از کاربران اپلیکیشن متعلق به فیسبوک روانه تلگرام شوند.

هرچند واتساپ نسبت به تلگرام سرعت رشد بسیار کمتری دارد، اما این پیام رسان نیز در سال ۲۰۱۸ قابلیت تماس تصویری و صوتی گروهی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز