تک نیوز > گیم تک : نقد و برسی بازی فرمانده مقاومت نبرد آمرلی

نقد و برسی بازی فرمانده مقاومت نبرد آمرلی

commander of the resistance amreli battle 1 1280x720 1 1 1

فرمانده مقاومت نبرد آمرلی . یک بازی شوتر اول شخص (FPS) سریع که در آن به نبرد تروریست‌ها می‌روید و شهر را از چنگال آن‌ها آزاد می‌کنید. از جمله ویژگی‌هایی بازی می‌توان به : 6 ساعت گیم پلی ، 40 دقیقه میان پرده سینمایی ، 12 مرحله ، 16 محیط منحصر به فرد ، 7 اسلحه مختلف ، پشتیبانی هوایی ، استفاده از QTE و بهره بردن از موتور گرافیکی قدرتمند آنریل انجین 4 اشاره کرد. 

commander of the resistance amreli battle 7


گیم پلی که خوب توانست خود را نشون دهد

اولین نکته مهم در هر بازی گیم پلی آن هستش که خب ما در این بازی گیم پلی خیلی خوبی را مشاهده کردیم البته ب در یک جا هایی در بازی با افت فریم مواجه بودیم ولی در کل گیم پلی بازی حرف نداشت.بخش هایی که با افت فریم مواجه بودیم بیشتر در زمان درگیری با دشن ها بود.خوبی این بازی این بود که می توانستید گرافیک هر بخش رو در تنظیمات کم یا زیاد کنید.مثلا پوشش گیاهی – انفجار ها – جلوه های ویژه – گرافیک سطحی و.. که خب این خیلی چیز خوبی بود

خرید بازی فرمانده مقاومت از گیم آپ

commander of the resistance amreli battle 2 1

هوش مصنوعی خیلی بد بازی

با این که بازی فرمانده ماومت نبرد آمرلی در بخش گیم پلی خوب توانست خود را نشان دهد و در جایگاه خودش یک شاهکار بود ولی متاسفانه در بخش هوش مصنوعی بازی خیلی بد عمل کرد و اصلا برای هیچ کس قابل قبول نبود.مشکلاتی که در بخش هوش مصنوعی بازی وجود داشت این بود که زمانی که در جلوی دشمن قرار می گرفتید. دشمن هیچ واکنشی به شما برای چند دقیقه نشون نمی داد و هیچ شلیکی نمی کرد.و یا اصلا به جای دیگری شلیک می کرد .مشکل بعدی این بود که شما در بعضی بخش ها با شخصیت های دیگر بازی همراه بودیدو وقتی که دنبال شخصیت می رفتید و به دشمن می رسید یار شما به عقب می رفت و پناه می گرفت تا شما دشمن ره از پا در بی آوردید.

commander of the resistance amreli battle 5


گرافیک بازی مثل همیشه عالی…

بخش بعدی که سراغ آن می‌رویم گرافیک بازیست. بازی به واسطه اینکه با موتور گرافیکی قدرتمند آنریل انجین ۴ توسعه داده شده است، مثل دو اثر قبلی این مجموعه، از گرافیکی خوب و نسبتا بی نقص برخوردار است. به جز چند مورد ایراد در نورپردازی و درخشش لباس و چهره برخی از دشمنان، در این بخش شاهد مشکل چندانی نیستیم. به‌علاوه بهینه‌سازی خوبی در بازی صورت گرفته و دایره پوشش بازی توسط سیستم‌ها بیشتر شده است و سعی شده علاوه بر حفظ کیفیت بازی و آسیب نرسیدن به آن، این مهم به خوبی انجام شود. بازی در فصول مختلف سال و در آب و هوا و محیط‌های متعدد و متنوعی روایت می‌شود که باعث می‌شود روند بازی اصلا برای شما تکراری و یکنواخت نباشد.

commander of the resistance amreli battle 1 1


داستان بازی

خب همانطور که گفتیم بازی فرمانده مقاومت نبرد آمرلی یک داستان واقعی است و این بازی خیلی عالی توانست این داستان رو به نمایش بزارد.

داستان بازی درباره شهریست با نام آمرلی، که در استان صلاح الدین عراق قرار دارد و توسط گروهک تروریستی داعش محاصره شده. سازندگان برای روایت هرچه بهتر این مهم، دو شخصیت خیالی با نام‌های بصیر و رامین را خلق کرده‌اند و داستان از دید این دو شخص روایت می‌شود. بصیر جوانیست عراقی و از اعضای گروه عصائب اهل الحق که از زمان صدام در میدان مبارزه بوده و اسلحه را هیچ‌گاه بر زمین نگذاشته است. او طی اتفاقی تصمیم می‌گیرد برای زندگی بهتر، ترک مبارزه و جهاد نماید. همه چیز به خوبی پیش می‌رود اما با حمله داعش به آمرلی و کشته شدن همسر و دو فرزند کوچکش تصمیم می‌گیرد تا مجددا به میدان مبارزه بازگردد.

خرید بازی فرمانده مقاومت از گیم آپ

commander of the resistance amreli battle 3

رامین نیز یکی از افسران زبده نیروی قدس سپاه پاسداران است و آنطور که در بازی به ما گفته می‌شود در زمان دفاع هشت ساله ایران علیه رژیم بعثی عراق نیز حضور داشته است. بیش از این داستان بازی را اسپویل نمی‌کنم اما بازی با فضایی بسیار تیره شروع می‌شود و رفته رفته بر جذابیت آن افزوده می‌شود. از نقاط مثبت داستان می‌توان به شخصیت‌پردازی بسیار خوب و همچنین دیالوگ‌هایی که هرکدام به زیبایی هرچه تمام‌تر به جذابیت داستان می‌افزایند. در این بین موضوعی که ممکن است تعجب شما را برانگیزد این است که شخص حاج قاسم در بازی حضور ندارد و ما تنها صدای ایشان را در لودینگ‌های بازی خواهیم شنید. نکته مثبت دیگری که وجود دارد، زیر‌نویس دیالوگ‌های بازیست که پیش از این در هیچ‌یک از تولیدات قبلی این مجموعه وجود نداشت. اما در نقطه مقابل این موضوع هماهنگ نبودن زیر‌نویس با صوت است که ممکن است کمی شما را اذیت کند. همچنین قابلیت اسکیپ و رد کردن روایت‌های سینماتیک نیز در این بازی وجود دارد.

صداگذاری و موسیقی

بازی به لطف استفاده از دوبلورها و گویندگان مشهور و کاردرست توانسته از پس این بخش به خوبی برآید. دیالوگ‌های خوب بازی به لطف دوبلورها، بسیار خوب و با حس بالایی ادا شده‌اند و شاهد ایراد چندانی در این بخش نیستیم. صداگذاری سلاح‌ها نیز نسبتا خوب است و از این بابت ایراد چندانی مشاهده نمی‌شود. موسیقی بازی نیز کاملا هماهنگ با گیم‌پلی به خوبی طراحی شده اما گاهی اوقات در نقاط اوج، موسیقی قطع می‌شود و حسی را که برایتان ایجاد کرده بود را از میان می‌برد. اما یکی از جزئیات جالبی که در این بخش می‌توان بدان اشاره کرد این است که اگر شما نزدیک یار خود باشید صدای او را کاملا واضح می‌شنوید. اما اگر از او مقداری فاصله بگیرید صدای او را همراه با خش خش بی‌سیم خواهید شنید.

commander of the resistance amerli battle 27 8


حضور سردار شهید.حاج قاسم سلیمانی در بازی

خب با این همه مواردی که به شما همراهان عزیز گفتیم می رسیم به بخش بسیار مهم بازی که خب خیلی ها منتظر این بخش بودند. اون بخش هم حضور شهید سلیمانی در بازی بود.ما صدای سردار رو در حین بازی از پشت بیسیم خیلی میشنیدیم ولی تا لحظه آخر او را نمیبینیم در سکانس پایانی بازی وقتی ما تروریست بازی را در بالا ساختمانی گیر می اندازیم تروریست بمبی را منفجر می کند و هم خودش و هم ما از بالای ساختما به پایین پرت میشیم. تروریست می میرد و ما به سختی در حال بلند شدن از زمین هستیم که از آن دور شخصی را میبینیم که دارد ه سمت ما می آید و دست ما را میگیرد و زمانی که به چهره او نگاه می کنیم میبینیم که او شهید سردار حاجقاسم سلیمانی است و در آ لخظه است که بازی به پایان می رسد.

خرید بازی فرمانده مقاومت از گیم آپ

جمع بندی و نقد و برسی بازی

شما می توانید برای ثبت نظر خود درباره این بازی نظور خود را در کامنت ها بنویسید و ما نظر شما را داخل جدول زیر نمایش می دهیم.

منبع:بازی نگار

گیم تک

گیم تک اخبار دنیای بازی و سرگرمی های روز دنیا

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز