تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و اخبار خودرو : همه چیز درباره اسکوتر برقی هرمس ۷۵

همه چیز درباره اسکوتر برقی هرمس ۷۵

the electric bull hermes 75 promises fast deliveries with zero carbon emissions 159741 1

استارتاپ هندی کبیرا موبیلیتی (Kabira Mobility) در سال‌های اخیر با ارائه اسکوترهای برقی کاربردی سعی کرده سهم خود را از بازار این دسته از وسایل نقلیه افزایش دهد.نا آخر این مطلب همراه تک نیوز باشید. پس از عرضه KM3000 و KM4000 این استارتاپ حالا با رونمایی از یک اسکوتر جدید با نام Hermes 75 خبرساز شده است. حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در کنار پیمایش ۱۲۰ کیلومتری و قابلیت حمل ۱۵۰ کیلوگرم بار باعث می‌شود که هرمس ۷۵ شانس زیادی برای موفقیت در بازار وسایل نقلیه تجاری پاک داشته‌باشد.

 

محصول جدید هندی‌ها صنایع کوچک را نشانه گرفته و برای حمل و تحویل کالا در مسافت‌های کوتاه کاربرد دارد. به همین منظور، این اسکوتر الکتریکی به محفظه‌های مخصوصی برای قرار دادن اشیاء مختلف مجهز شده است.

به گفته کبیرا موبیلیتی، خودروهای حمل و تحویل کالا نقش پر رنگی در آلودگی هوای شهرها دارند. از سوی دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه به خاطر تامین سوخت، متحمل هزینه‌های قابل توجهی می‌شوند. اسکوتر Hermes 75 با هدف برطرف کردن این دو مشکل توسعه یافته و سازنده آن را یک راهکار سبز می‌داند.

hermes 75
کبیرا موبیلیتی هزینه نگهداری از هرمس ۷۵ را ۰.۱۰ روپیه (۰.۰۰۱۳ دلار) به ازای هر کیلومتر تخمین می‌زند

هرمس ۷۵ با لقب «گاو نر الکتریکی» (the electric bull) نیز شناخته می‎‌شود. از لحاظ طراحی این اسکوتر چهره ساده و مینیمالیستی داشته و در آن بر کارایی و بهینه بودن بیش از هر چیز دیگر تاکید شده است.

موتور ۲۵۰۰ W نصب شده در هرمس ۷۵ قادر است این اسکوتر سبز را به نهایت سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت برساند. درباره ظرفیت باتری، جزئیاتی در دست نیست، ولی کبیرا موبیلیتی می‌گوید در صورت کامل بودن شارژ باتری، هرمس ۷۵ می‌تواند تا ۱۲۰ کیلومتر مسافت را طی کند. این باتری قابل تعویض بوده و امکان حمل یک باتری یدکی برای حرکت در مسافت‌های بیشتر وجود دارد.

هرمس ۷۵ توانایی جابجایی محموله‌هایی به حداکثر وزن ۱۵۰ کیلوگرم را دارد که رقم کاملا قابل توجهی است. این اسکوتر الکتریکی در هند و در کارخانه کبیرا واقع در گوا تولید می‌شود. استارتاپ هندی در حال حاضر دو کارخانه دارد و پس از موفقیت‌های اخیر، خود را برای راه‌اندازی سومین کارخانه آماده می‌کند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز