تک نیوز > اخبار فناوری ایران : وزارت ارتباطات: کیفیت ارتباط مردم را قربانی انتظارات خارج از عرف دستگاه‌های مختلف نمی‌کنیم

وزارت ارتباطات: کیفیت ارتباط مردم را قربانی انتظارات خارج از عرف دستگاه‌های مختلف نمی‌کنیم

وزارت ارتباطات

وزارت ارتباطات با تأکید بر ضروری بودن اینترنت برای زندگی مردم، اعلام کرد جز در موارد خاص، ارتباط مردم را قربانی انتظارات خارج از عرف سازمان‌های مختلف نمی‌کند. این وزارتخانه اعتقاد دارد چنین اظهاراتی درباره قطع اینترنت، به امنیت روحی و روانی مردم ضربه می‌زند.

روابط عمومی وزارت ارتباطات پیرو موضوع مطرح شده از سوی یکی از مسئولان در ارتباط با قطع اینترنت در روز برگزاری کنکور، بیانیه‌ای را منتشر و اعلام کرد: «پر واضح است که سرویس اینترنت از ضروریات زندگی روزمره مردم است. وزارت ارتباطات مأموریت برقراری ارتباط پایدار و باکیفیت را برعهده دارد و همواره می کوشد که از حقوق مردم در دسترسی به ارتباطات سریع، امن و ارزان حمایت و حفاظت کند.»

این وزارتخانه تأکید دارد جز در موارد خاصی که آن هم توسط مراجع قانونی تصمیم گیری می شود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیچ عنوان حفظ پایداری و کیفیت ارتباط مردم را قربانی خواسته‌ها و انتظارات خارج از عرف دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نمی‌کند:

«متأسفانه هر از چند گاهی برخی از مقامات غیرمسئول اظهاراتی را مطرح می‌کنند که خارج از چارچوب وظایف و اختیارات آنهاست. ضمن اینکه پیش‌تر نیز چنین شایعاتی مبنی بر قطع اینترنت در روز سوم دی مطرح شده بود که اکنون بر بی پایه و بی اساس بودن آن بر همگان مشخص شده است. نشر چنین اظهارات غیرمسئولانه‌ای نه تنها خارج از چارچوب مأموریتی و ابلاغ شده آنهاست، بلکه باعث ضربه به امنیت روحی و روانی مردم و کاربران محسوب می‌شود.»

روابط عمومی این وزارتخانه همچنین مدعی شد برقراری ارتباطات مردم از چنان اهمیتی برخوردار است که بر اساس سیاست‌های دولت فعلی، حتی در شرایط خاص امنیتی کشور در چند ماه گذشته هیچ گاه اینترنت به صورت سراسری قطع نشده است.

گفتنی است معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش امروز از قصد این سازمان برای قطع سراسری اینترنت در زمان برگزاری کنکور سراسری، مورخ 29 و 30 دی ماه خبر داد. وزیر ارتباطات نیز در واکنش به این خبر گفت تصمیم‌گیری در این باره در شورای امنیت کشور صورت می‌گیرد و درخواست قطع اینترنت در حال بررسی است.

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز