تک نیوز > اخبار فناوری ایران : وزیر ارتباطات: چیزی به نام اینترنت طبقاتی نداریم – دسترسی برخی متخصصان وسیع‌تر می‌شود

وزیر ارتباطات: چیزی به نام اینترنت طبقاتی نداریم – دسترسی برخی متخصصان وسیع‌تر می‌شود

وزیر ارتباطات

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات با بیان اینکه چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم، گفت برای ما همه مردم خاص هستند. به گفته او بر اساس مصوبه‌‌ای که از سال‌ها پیش تدوین شده دسترسی وسیع‌تری به برخی متخصصان داده می‌شود.

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اینترنت طبقاتی در کشور گفت: «ما چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم، برای ما همه مردم خاص هستند. بر اساس مصوبه‌ای که از سال‌ها پیش بوده برای برخی متخصصان مثل فریلنسرها و آزادکارها دسترسی وسیع تر دارند، اما چیزی به اسم اینترنت طبقاتی نداریم.»

زارع‌پور در شرایطی بر نداشتن اینترنت طبقاتی در کشور تاکید کرد که امروز وعده داد تا پایان دی‌ماه سرویس با کیفیت مناسب‌تر برای برنامه‌نویس‌ها و کاربران حرفه‌ای معرفی خواهد شد. به گفته او چنین سرویسی به‌علت عدم دسترسی این دسته کاربران به سایت‌های تحریم‌شده و نیاز به استفاده از VPN، ارائه خواهد شد.

تاکید وزیر ارتباطات بر طبقاتی نشدن اینترنت، آن هم در شرایطی که قول اینترنت ویژه به متخصصین داده، همچنان در ابهام است. اخیرا ارائه اینترنت با دسترسی‌های متفاوت مورد مخالفت بسیاری از کارشناسان و نهادهای صنفی قرار گرفته است. روز گذشته انجمن تجارت الکترونیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «اینترنت طبقاتی، غیراخلاقی و غیرتخصصی است.»

زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره آخرین روند توسعه و پیشرفت پروژه فیبرنوری گفت: «پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها طبق روال جلو می‌رود. بیش از دو میلیون پوشش ایجاد شده است و از رسانه ملی می‌خواهیم شیرینی این سرعت بالا در شهرهای مختلف را به مردم بگوید و تبلیغ کنید. در حال حاضر از این دو میلیون ظرفیت، فقط 300 هزار ظرفیت در حال استفاده است.»

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت، هشتم دی ماه ضمن توضیح درخصوص علت کندی اینترنت، از وعده وزارت ارتباطات برای حل این مشکل برای برخی کاربران حرفه‌ای نظیر برنامه‌نویسان خبر داده بود.

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز