تک نیوز > اخبار تکنولوژی : ویدیوهای آپارات در یک سال ۱۸ میلیارد بار دیده شدند.

ویدیوهای آپارات در یک سال ۱۸ میلیارد بار دیده شدند.

unnamed

آپارات گزارشی سالانه از وضعیت سرویس خود در بازه زمانی تیر ۱۳۹۹ الی تیر ۱۴۰۰ منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، ویدیوهای میزبانی شده در این سرویس در همین بازه زمانی ۱۸ میلیارد بار دیده شده‌اند و پهنای باند آپارات در بهار ۱۴۰۰ معادل ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه بوده است.

بر اساس گزارش یک ساله آپارات این وب‌سایت از تیر ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ توانسته در مهم‌ترین رتبه‌بندی جهانی یعنی الکسا رتبه یک داخلی و ۴۷ جهانی را کسب کند.

با تک نیوز همراه باشید………

از سویی دیگر ویدیوهای آپارات در این بازه زمانی بیش از ۱۸ میلیارد بار بازدید داشته‌اند و به گفته گزارش آپارات، این تعداد بازدید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

آپارات در گزارش خود اعلام کرد پهنای باند این سرویس به بیشتر از ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

آپارات در این گزارش با اشاره به اینکه رکورد آپلود ویدئو در آپارات به ۷۲ میلیون دقیقه در سال رسیده، چنین آورده است: «از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به ازای هر دقیقه ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه ویدیو در آپارات آپلود شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل کمتر از دو ساعت ویدئو آپلود شده بود. همین موضوع نشان‌دهنده رشد ۲۴ درصدی در آپلود ویدئو در آپارات است.»

دسته‌بندی و شخصیت‌های پربازدید

در بخش دیگری از گزارش آپارات این پلتفرم به ارائه اطالاعاتی درباره پربازدیدترین شخصیت‌ها و همچنین پربازدیدترین دسته‌های آپارات برای کاربران پرداخته است.

بر اساس این بخش از گزارش آپارات، باب اسفنجی، جناب‌خان، حسن ریوندی، شهید حاج قاسم سلیمانی و محمدرضا شجریان در گروه پربازدیدترین شخصیت‌های آپارات قرار داشته‌اند.

همچنین دسته‌های پربازدید آپارات از بین ۲۱ دسته‌بندی آپارات بر اساس استقبال کاربران این پلتفرم که بیش از ۳۸ درصد کاربران آن بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند، عبارتند از: «مذهبی، کارتون، آموزشی، گیم، تفریحی و موسیقی.»

علاوه بر این آپارات دو روز بسیار شلوغ هم در تقویم یک ساله تیر ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ گذرانده است. ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۹، رکورد بارگذاری در آپارات به عدد ۴۱ هزار و ۸۳۶ ویدئو رسیده و همچنین ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز رکورد زمان تماشا به ۴۳۷ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۱۷۷ دقیقه رسیده است.

یکی از بخش‌های جالب توجه گزارش سالانه آپارات ارائه نموداری است که بر اساس آن مشخص شده ایرانسل با ۲۶ درصد، همراه اول با ۲۴ درصد و مخابرات با ۲۲ درصد به تامین کننده اول اینترنت کاربران آپارات هستند.

از سویی دیگر گزارش آپارات با بررسی دستگاه‌هایی که کاربران با استفاده از آنها به این پلتفرم متصل می‌شوند اعلام کرده: «گوشی‌های تلفن همراه هوشمند با بیش از ۸۴ درصد و کامپیوترها با بیش از ۹ درصد و در سومین رده تبلت با بیش از ۵ درصد پیش از دستگاه تلویزیون که کمتر از ۶۰ صدم درصد سهم اتصال را به خود اختصاص داده، برای کاربران محبوب هستند.»

همچنین این بخش از بررسی‌ها آپارات بیانگر آن است که بیش از ۹۳ درصد کاربران آپارات از سیستم عامل گوگل اندروید استفاده می‌کنند.

ویدئو بهترین روش درآمدی؟

آپارات در گزارش سالانه خود مدعی شده که ویدئو یکی از بهترین روش‌های درآمدی است و بر همین اساس به توضیح مدل درآمدی مبتنی بر ویدئو پرداخته است.

بنابر آنچه آپارات در گزارش سالانه خود منعکس کرده از تیرماه ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰ بیش از ۴۸۰۰ تولید کننده محتوا عضو سرویس درآمدزایی آپارات بوده‌اند. با این حال هیچ عدد و رقمی در خصوص میزان پرداختی به سازندگان محتوا در این گزارش وجود ندارد.

آپارات همچنین با اشاره به بخش‌های مختلف این پلتفرم از جمله گیم، بخش کودک، پخش زنده مسابقات ورزشی، پخش کنسرت‌های آنلاین اعلام کرده که برای کاربران با توجه به علایق و سنین مختلف محصول ارائه داده است. همچنین در این گزارش به روبی به عنوان پول مجازی گیمرهای کاربر آپارات اشاره شده است.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز