تک نیوز > اخبار تکنولوژی : پایان کار Hangouts در آبان ماه

پایان کار Hangouts در آبان ماه

20200330201248 GettyImages 1067232360

گوگل چند وقت پیش در ماه فوریه سرویس Hangouts را برای کاربران Workspace خود از دسترس خارج کرد. این شرکت حالا انتقال کاربران عادی از این سرویس به سرویس گوگل Chat را آغاز کرده است و ظاهرا کاربران این اپلیکیشن به‌زودی اعلانی برای مهاجرت به Chat را خواهند دید.

بر اساس پستی که در وبلاگ گوگل منتشر شده، این شرکت می‌گوید کاربرانی که از Hangouts در نسخه وب جیمیل استفاده می‌کنند تا ماه ژوئیه (اواسط تیر) با اعلانی برای مهاجرت به Chat روبرو نمی‌شوند. این سرویس همچنین تا ماه نوامبر (اواسط آبان) در وب‌سایت خود در دسترس خواهد بود. با این حال، حداقل یک ماه قبل از این تاریخ به کاربران اطلاع داده خواهد شد تا به سرویس Chat بروند.

اگر از کاربران سرویس‌های قدیمی گوگل بوده‌اید، نباید Chat را با GChat (یا Google Talk) که چند وقت پیش از رده خارج شد، اشتباه بگیرید. این شرکت اولین بار در سال 2018 به برنامه خود برای انتقال کاربران از Hangouts به Chat اشاره کرد. این قابلیت سپس در سال 2020 به‌صورت رایگان در دسترس تمام کاربران قرار گرفت.

اطلاعات گوگل Hangouts قابل دانلود خواهد بود

اگر هنوز از Hangouts استفاده می‌کنید، گوگل به‌طور خودکار گفتگوهای شما را به سرویس Chat انتقال می‌دهد. این شرکت همچنین اجازه می‌دهد که تا قبل از ماه نوامبر با سرویس Takeout نسخه‌ای از اطلاعات خود در سرویس Hangouts را دانلود کنید.

این غول فناوری می‌گوید برای تشویق کاربران به مهاجرت به سرویس Chat چند قابلیت جدید از جمله امکان برقراری تماس‌های مستقیم، ایجاد رشته‌های چندخطی در بخش Spaces و مشاهده و اشتراک‌گذاری چندگانه تصاویر را فراهم می‌کند.

گوگل در طول دهه‌ها فعالیت خود در دنیای فناوری و نرم‌افزار سرویس‌های مختلفی را تولید و از رده خارج کرده است. تعداد پروژه‌های ناموفق این شرکت آن قدر زیاد بوده که برخی کاربران سایت‌هایی را برای یادبود این محصولات طراحی کرده‌اند و یکی از آن‌ها را می‌توانید از این لینک ببینید.

برچسب ها :

سارا

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز