تک نیوز > اخبار علمی : آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال کرونا به زبان فارسی و انگلیسی

آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال کرونا به زبان فارسی و انگلیسی

واکسن1 1

وزارت بهداشت اعلام کرد تمامی افرادی که یک یا دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال خود را به زبان فارسی و انگلیسی، به رایگان دریافت کنند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

گفتنی است با تسریع روند واکسیناسیون در کشور، برخی محدودیت‌ها برای حضور افراد در مکان‌های عمومی با داشتن کارت واکسن دیجیتالی برداشته خواهد شد.

درواقع افرادی که کارت واکسن دیجیتال فارسی در اختیار داشته باشند، می‌توانند به زودی بدون محدودیت در اماکن آموزشی، ورزشی و رفاهی حضور داشته باشند و برخی اصناف و مشاغل نیز با داشتن کارت واکسن دیجیتال می‌توانند به فعالیت خود بدون محدودیت‌ ادامه بدهند.

در سامانه salamat.gov.ir گزینه‌ای برای دریافت کارت واکسن به زبان انگیسی نیز قرار داده شده است تا افرادی که قصد سفر به خارج از کشور دارند بتوانند از طریق همین سامانه کارت واکسن دیجیتال خود را به زبان انگلیسی دریافت کنند.

همان‌طور که گفته شد دریافت این کارت رایگان است و به نظر می‌رسد بزودی و با واکسینه شدن افراد بیشتری، در اختیار داشتن کارت دیجیتالی واکسن  برای حضور در برخی مکان‌ها الزامی شود.

برای دریافت کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی، پس از ورود به سامانه کافی است گزینه مربوطه را انتخاب کنید و با وارد کردن کد ملی مراحل را طی کنید.

بعد از ثبت نام در سامانه با وارد کردن کد ملی، متقاضیان دریافت کارت واکسن پیامکی را دریافت می‌کنند که از طریق آن می‌توانند کارت واکسن را دانلود کنند.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.
برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز