تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : گلکسی A52 و گلکسی A72 سامسونگ رونمایی شدند

گلکسی A52 و گلکسی A72 سامسونگ رونمایی شدند

Capture2

گلکسی A52 و گلکسی A72، جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ، با صفحه‌نمایش سوپر AMOLED و شارژدهی دو‌روزه و دوربین چهارگانه رونمایی شدند.

سامسونگ معرفی جدیدترین گوشی‌های سری گلکسی A را با مدل‌های اقتصادی مثل  A32 و A02 آغاز کرد و اکنون نوبت ‌به مدل‌های میان‌رده رسیده است. گوشی‌های سری گلکسی A50 و A70 همواره در بازار ایران محبوبیت خاصی داشته‌اند و انتظار داریم این اتفاق برای مدل‌های جدید هم تکرار شود.

براساس گزارش خبرگزاری GSMArena، سامسونگ ساعاتی پیش دو گوشی گلکسی ای 52 (Samsung Galaxy A52) و گلکسی ای 72 (Samsung Galaxy A72) را رونمایی کرد که هر دو دستگاه‌هایی هیجان‌انگیز در بازار میان‌رده محسوب می‌شوند و قابلیت‌های متنوعی ارائه می‌دهند. گلکسی A52 در دو مدل 4G و ، مدیرعامل سامسونگ موبایل، در مراسم رونمایی گوشی‌های جدید حضور پیدا کرد و گفت: «سامسونگ مشتاقانه به‌دنبال آن است که آنچه مصرف‌کنندگان می‌خواهند و بیشترین نیاز را به آن دارند، برایشان فراهم کند. گوشی‌های گلکسی A52 و A72 براساس فلسفه‌ی برند گلکسی و با مجموعه‌ای از نوآوری‌ها و خدمات و قابلیت‌های پیشرفته با قیمتی مناسب‌تر عرضه شده‌اند». در‌ادامه، نگاهی نزدیک‌تر به گوشی‌های جدید سامسونگ می‌اندازیم.

باتری 4500 A52 تا دو. روز شارژ نگه می دارد

گلکسی A52 در بین گوشی‌های جدید سامسونگ مدل کوچک‌تر محسوب می‌شود و در پنل جلویی میزبان صفحه‌نمایش تخت ۶٫۵ اینچ است و وزنش به ۱۸۹ گرم می‌رسد. سامسونگ ادعا می‌کند باتری گلکسی A52 حداقل دو روز شارژدهی می‌کند.صفحه‌نمایش گوشی از نوع سوپر AMOLED است که وضوح +1080p و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دارد؛ البته مدل 5G گلکسی A52 سامسونگ به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز مجهز است. سامسونگ می‌گوید صفحه‌نمایش گلکسی A52 در حالت روشنایی زیاد (High Brightness Mode) می‌تواند به روشنایی ۸۰۰ نیت دست پیدا کند تا وقتی گوشی را درمعرض نور مستقیم آفتاب قرار داده‌اید، امکان دیدن محتوای صفحه به‌خوبی فراهم باشد. 

 

سامسونگ می‌گوید روی صفحه‌نمایش گلکسی A52 از شیشه‌ی گوریلا گلس 5 استفاده شده است. در سایر بخش‌های گوشی، از مشخصه‌های حفاظتی اضافه استفاده شده است تا گلکسی A52 گواهی ضدآب IP67 را دریافت کند. بهره‌مندی از این گواهی بدین‌معنی است که گلکسی A52 دربرابر نفوذ گردوغبار مقاوم است و اگر حداکثر ۳۰ دقیقه در عمق یک‌متری آب قرار گیرد، مشکلی برایش پیش نمی‌آید. 

Galaxy A52 Product KV 2P w1600

یکی از مشخصه‌‌های مهم گلکسی A52 را می‌توان دوربین آن دانست. دوربین اصلی گوشی حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دارد که در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی A52 سامسونگ از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند و فناوری Tetra-Binning (نام اختصاصی سامسونگ برای فناوری کواد بایر) دارد. با فعال‌‌شدن Tetra-Binning، چهار پیکسل ۰٫۸ میکرومتری ترکیب می‌شوند تا دوربین در حالت پیش‌فرض تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی ارائه دهد. البته کاربر درصورت تمایل می‌تواند تصاویر را با وضوح کامل (۶۴ مگاپیکسل) بگیرد. 

حالت تصویربرداری شبانه‌ی دوربین گلکسی A52 موسوم به Night Mode می‌تواند ۱۲ فریم ثبت و آن‌ها را ترکیب کند؛ درنتیجه، تصویر نهایی نویز کمتری دارد و روشن‌تر به‌نظر می‌رسد. سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر باعث می‌شود در زمانی‌که Night Mode کارش را انجام می‌دهد، همه‌چیز باثبات باشد. دوربین اصلی گوشی می‌تواند ویدئو 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه بگیرد

دوربین دوم گلکسی A52 سامسونگ از نوع فوق‌عریض است و حسگری ۱۲ مگاپیکسلی را در پشت لنزی با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2 و سیستم فوکوس ثابت قرار می‌دهد. درکنار دوربین‌های ۶۴ و ۱۲ مگاپیکسلی، در پنل پشتی گلکسی A52 از دو دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است که یکی از آن‌ها لنز ماکرو دارد و از دیگری برای عمق‌سنجی صحنه‌ها به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه استفاده می‌شود. 

samsung galaxy a52 front view

گلکسی A52 سامسونگ به باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و از فناوری شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما درون جعبه‌ی خود شارژ ۱۵ وات دارد. شرکت کره‌ای پرچم‌داران جدید سری گلکسی S را بدون شارژر عرضه می‌کند و حضور شارژر در جعبه‌ی میان‌رده‌ها اتفاق مثبتی است؛ البته احتمالا به‌مرورزمان شارژر از جعبه‌ی میان‌رده‌ها نیز حذف می‌شود. سامسونگ می‌گوید درصورت استفاده از شارژر ۲۵ وات، درصد شارژ باتری گلکسی A52 در نیم ساعت از صفر به ۵۰ درصد می‌رسد. 

مدل 4G گلکسی A52 سامسونگ از پردازنده‌ی اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند؛ باوجوداین، مدل 5G به پردازنده‌ی اسنپدراگون 750G مجهز است. هسته‌های CPU به‌کاررفته در سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون 750G یک نسل جدیدتر از 720G هستند و GPU آدرنوی به‌کاررفته در 750G اندکی سریع‌تر است. افزون‌براین، درایور صفحه‌نمایش اسنپدراگون 750G از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. هر دو مدل 4G و 5G گلکسی A52 از پردازنده‌ی متکی‌بر لیتوگرافی هشت نانومتری برخوردار هستند. 

گلکسی ای 52 سامسونگ از فناوری شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما با شارژر ۱۵ وات عرضه می‌شود

گر سراغ مدل 4G بروید، به چهار گیگابایت حافظه‌ی رم دسترسی پیدا می‌کنید؛ اما این گوشی در کانفیگ‌های شش و هشت گیگابایتی نیز دردسترس قرار می‌گیرد. مدل 5G کانفیگ چهارگیگابایتی ندارد و در دو کانفیگ شش و هشت گیگابایتی عرضه می‌شود. در هر دو مدل، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت است و خوشبختانه این گوشی‌ها از کارت حافظه‌ی میکرو SD پشتیبانی می‌کنند. 

گلکسی A52 به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری One UI 3.0 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید 11 به بازار عرضه می‌شود و از مجموعه‌قابلیت‌های امنیتی Knox بهره می‌برد. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی A52 درون حفره قرار گرفته است و می‌توان به‌عنوان سیستم تشخیص چهره از آن استفاده کرد. کاربر درصورت تمایل می‌تواند از حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای گوشی استفاده کند.

گلکسی A52 مجموعه‌ی مناسبی از مشخصه‌ها در حوزه‌ی محتوای چندرسانه‌ای دارد. این گوشی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر استریو بهره می‌گیرد. اسپیکرهای گوشی از استاندارد دالبی اتموس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کنند که شامل حالتی ویژه با عنوان Dolby Atmos for Gaming است. 

گوشی‌های گلکسی ای 52 4G و گلکسی ای 52 5G در رنگ‌های مشکی، بنفش، سفید و آبی عرضه می‌شوند. قیمت نسخه‌ی پایه‌ی مدل 4G و 5G به‌ترتیب ۳۵۰ و ۴۳۰ یورو است. مدل 5G گلکسی A52 در بازار بریتانیا عرضه شده است.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز