تک نیوز > گوگل : گوشی تاشو گوگل احتمالا با نام پیکسل نوت‌پد و قیمتی ارزان‌تر از گلکسی زد فولد ۳ عرضه می‌شود

گوشی تاشو گوگل احتمالا با نام پیکسل نوت‌پد و قیمتی ارزان‌تر از گلکسی زد فولد ۳ عرضه می‌شود

ظاهراً گوشی تاشو گوگل شبیه به اوپو Find N خواهد بود و احتمالاً با نام «پیکسل نوت‌پد» و قیمتی ارزان‌تر از گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ به بازار عرضه می‌شود.

شرکت‌های زیادی در حال ورود به بازار گوشی‌های تاشدنی هستند و تقاضا برای این مدل‌ها به‌سرعت در حال رشد است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل آماده‌ی ورود به این بخش است و طبق گزارشی جدید، اولین گوشی تاشو گوگل با نام «پیکسل نوت‌پد» و قیمت رقابتی عرضه خواهد شد.

پیش‌ازاین، ظاهراً گوگل قصد داشت ماه نوامبر عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند تاشدنی خود را از ترس نداشتن عملکرد رضایت‌بخش دربرابر گوشی تاشدنی سامسونگ لغو کند. بااین‌حال، گوگل هیچ‌یک از این شایعات را تأیید یا رد نکرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که ساخت گوشی یادشده همچنان ادامه دارد.

چند روز پیش، انیمیشنی در دومین نسخه‌ی بتای اندروید 12L برای دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش بزرگ مانند گوشی‌های تاشو و تبلت کشف شد. پیکسل تاشو احتمالاً طراحی متفاوتی با گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ خواهد داشت و ازنظر بصری، بیشتر شبیه به اوپو Find N خواهد بود؛ یعنی انتظار می‌رود که گوشی تاشدنی گوگل نسبت تصویر مربعی داشته باشد.

افزون‌براین، ظاهراً گوگل قبلاً نام «لُگ‌بوک» (Logbook) را برای گوشی تاشدنی خود در نظر گرفته است؛ اما حالا احتمالاً آن را «Notepad» می‌نامد. گفته می‌شود که قیمت این دستگاه ارزا‌ن‌تر از گلکسی زد فولد ۳ است که با قیمت ۱،۷۹۹ دلار روانه‌ی بازار شده است.

گوشی‌های تاشو به قطعات خاصی نیاز دارند و ساخت آن‌ها دشوار است و درک نحوه‌ی انجام این کار را برای گوگل سخت خواهد بود. گلکسی فولد سامسونگ سال ۲۰۱۹ معرفی و با قیمت ۱،۹۸۰ دلار فروخته شد و اکنون سامسونگ در مرحله‌ای قرار دارد که هزینه‌ها‌ی این گوشی‌ها را کاهش داده و توانسته است مشتریان بیشتری جذب کند.

پیکسل ۶ گوگل نیز قیمت مناسبی دارد؛ اما مشکلاتی به‌همراه دارد. اگر گوگل می‌خواهد به سهم بازار سامسونگ آسیب برساند، نوت‌پد پیکسل باید در این زمینه عملکرد بهتری از محبوب‌ترین گوشی تاشدنی حال‌حاضر سامسونگ داشته باشد.

گفته می‌شود که پیکسل نوت‌پد از همان تراشه‌ی تنسور به‌کاررفته در پرچم‌دار پیکسل ۶ قدرت می‌گیرد؛ اما سیستم دوربین پشتی پیکسل ۵ را به‌ارث خواهد برد. طبق گزارش منتشر‌شده، هنوز تاریخ عرضه‌ی گوشی تاشو گوگل مشخص نیست؛ اما گوشی مذکور ابتدا فقط در ایالات متحده دردسترس خواهد بود و احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا در بازارهای دیگر عرضه شود.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز