تک نیوز > اخبار خودرو : 182 میلیون تومان برای یک کراس اوور شهری؛ پاسخ دندان شکن تاتا پانچ به رنو کوئید

182 میلیون تومان برای یک کراس اوور شهری؛ پاسخ دندان شکن تاتا پانچ به رنو کوئید

تاتا

تاتا موتورز در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و محصولات جدید آن حداقل روی کاغذ از مشخصات بسیار خوبی برخوردار هستند. تازه‌ترین محصول این کمپانی که یک شاسی‌بلند یا به عبارت بهتر کراس‌اوور کوچک با نام پانچ (Punch) است، از این قاعده مستثنی نبوده و بنظر می‌رسد هم از جهات مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبایی مانند رنو کوئید داشته باشد. قرار است این خودرو با قیمت تخمینی ۶.۷۴۵ دلار یا ۱۸۲ میلیون تومان وارد بازار هند شود.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

تاتا
تنها تصویر رسمی منتشر شده از تاتا پانچ

پانچ در حقیقت نسخه تولیدی کانسپت تاتا HBX محسوب شده و در کلاس میکرو-کراس‌اوورها جای می‌گیرد، کلاسی که در هند به شدت پرطرفدار و شلوغ است. از نظر نمای بیرونی این خودرو کاملا مدرن طراحی شده و همانند برادران بزرگ‌تر خود یعنی هریر و سافاری، بدنه‌ای عضلانی و چراغ‌های اصلی دو تکه دارد. سقف سفید، ستون‌های مشکی و ضربه‌گیرهای پلاستیکی در قسمت‌های مختلف از دیگر خصوصیات قابل ذکر هستند. البته این خصوصیات مربوط به تریم‌های رده‌بالا بوده و در تریم‌های پایین‌رده خبری از آنها نیست.

20200205092849 Tata HBX H2X front 1
کانسپت HBX که سال گذشته در اتو اکسپو رونمایی شد

بطور کلی باید گفت تاتا پانچ از نظر طراحی نمره قبولی می‌گیرد، به‌ویژه با در نظر گرفتن قیمت. تاتا موتورز می‌گوید این خودرو را برای نسل بعدی مشتریان طراحی کرده است. در حال حاضر فقط یک تصویر رسمی آن هم از نمای بیرونی پانچ منتشر شده، ولی با توجه به این گفته، می‌توان حدس زد که در داخل کابین هم با فضایی مدرن و بروز با دو نمایشگر دیجیتال (یکی برای سیستم اینفوتینمنت و دیگری برای پشت فرمان) روبرو خواهیم بود.

tata hbx concept interior dashboard HT Auto 1586443539459 1
کابین کانسپت HBX

تاتا پانچ بر اساس پلتفرم پیشرفته ALFA-ARC تولید خواهد شد. این پلتفرم پیش‌تر در ساخت هاچبک کوچک و شهری آلتروز مورد استفاده قرار گرفته است. متاسفانه در رابطه با مشخصات فنی پیشرانه حرفی به میان نیامده، اما به احتمال زیاد موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر وظیفه تامین نیرو را بر عهده داشته و از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا خودکار چرخ‌های جلو را به حرکت وادار خواهد کرد.

renault kwid 5 1
رنو کوئید که قرار بود با قیمتی کمتر از ۴۰ میلیون تومان در ایران تولید شود.

رنو کوئید، ماروتی سوزوکی ایگنیس و هیوندای کسپر که در آینده معرفی خواهد شد، از جمله رقبای تاتا پانچ به شمار می‌روند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، انتظار می‌رود این کراس‌اوور ریزجثه با قیمتی معادل ۶.۷۴۵ دلار یا ۱۸۲ میلیون تومان (البته فعلا با دلار ۲۷ هزار تومانی!) راهی بازار شود.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز