تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : نسل دوم حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام رونمایی شد

نسل دوم حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام رونمایی شد

qualcomm announces 3d sonic copy 1200x800 1

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

به گزارش GSMArena، کوالکام در کنگره‌ی جهانی الکترونیک مصرفی ۲۰۲۱ (CES 2021) پیش‌نمایشی از نسل دوم حسگر اثر انگشت 3D Sonic Gen 2 ارائه داده است که برخلاف حسگرهای اپتیکال موجود در گوشی‌های هوشمند کنونی، از فناوری اولتراسونیک بهره می‌گیرد؛ به این معنی که حسگر از امواج صوتی برای اسکن ویژگی‌های سه‌بعدی اثر انگشت کاربر استفاده می‌کند.

 

 

مقاله‌ی مرتبط:

  • تقاضای بی‌سابقه آیفون ۱۲ درآمد کوالکام را به‌طور چشمگیری افزایش داده است

اولین نسل حسگر یادشده، اغلب در گوشی‌های سامسونگ همچون گلکسی اس ۱۰، اس ۲۰، نوت ۱۰ و نوت ۲۰ ارائه شد؛ اما عملکرد چندان مناسبی ندارد و اغلب کاربران از دقت پایین و کُندی تشخیص آن شکایت دارند. اولتراسونیک در مقایسه با راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اپتیکال، تکنولوژی جدیدتر و قوی‌تری به‌ نظر می‌رسد؛ اما اکثر شرکت‌های شخص ثالث از حسگر اپتیکال بهره می‌گیرند و دقت و سرعت به‌مراتب بیشتری از حسگرهای به‌کار‌رفته در گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌دهند.

کوالکام به‌ منظور بهبود این روند و کسب سهم بیشتر از تأمین حسگر درونِ نمایشگر، قول می‌دهد نسل دوم حسگرهای مذکور ۵۰ درصد سریع‌تر و ۷۷ درصد بزرگ‌تر از مدل قبلی باشد. یکی از نکات ضعف در خور توجه اولتراسونیک نسل اول، ناحیه‌ی فعال‌سازی کاملا کوچک است که یافتن دقیق اسکنر را برای کاربران دشوار می‌کند. ابعاد نسل اول این حسگرها ۴ در ۹ میلی‌متر است؛ درحالی‌که حسگر جدید محدوده‌ی ۸ در ۸ میلی‌متر را پوشش می‌دهد و به ‌لطف ابعاد بزرگ‌تر، می‌تواند تا ۱٫۷ برابر اطلاعات بیومتریک بیشتری دریافت و تجزیه‌وتحلیل کند.

بنا به ادعای کوالکام، ضخامت حسگر جدید در ناحیه اسکن فقط ۰٫۲ میلی‌متر است و این امکان را فراهم می‌کند که شرکت‌ها از حسگر درون نمایشگر در گوشی‌های منعطف و تاشو استفاده کنند؛ از این‌رو، احتمال دارد سامسونگ در نسل بعدی گوشی‌های منعطف خود از این نوع حسگر بهره گیرد. گفته می‌شود نسل دوم حسگر Sonic 3D در اوایل سال ۲۰۲۱ در بطن نمایشگر گوشی‌های هوشمند جای خواهد گرفت و شاید غول کره‌ای صنعت موبایل اولین شرکتی باشد که در خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ از این حسگر استفاده کند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز