تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : کالبدشکافی گلکسی S21 از ساختار داخلی مشابه گلکسی S20 خبر می‌دهد

کالبدشکافی گلکسی S21 از ساختار داخلی مشابه گلکسی S20 خبر می‌دهد

Galaxy S21 Teardown

سامسونگ چند روز پیش از نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی S رونمایی کرد و حالا شاهد انتشار ویدیوی کالبدشکافی گلکسی S21 هستیم که ما را با طراحی داخلی آن آشنا می‌‌کند.

به تازگی کانال یوتیوب «PBKreviews» ویدیوی کالبدشکافی گلکسی S21 را منتشر کرده که قطعات داخلی این پرچمدار کره‌ای را به نمایش می‌گذارد. طبق این ویدیو، طراحی داخلی این گوشی تفاوت چندانی با گلکسی S20 ندارد و هردو از ساختار یکسان بهره می‌برند.

در این پرچمدار مادربورد در بخش بالایی و در کنار ماژول دوربین قرار گرفته و باتری در زیر پد شارژ بی‌سیم مخفی شده است. در بخش پایینی این گوشی هوشمند شاهد قرارگیری اسپیکر هستیم. در حالی که ساختار کلی تفاوت چندانی با گلکسی S20 ندارد، با چندین تغییر مهم روبه‌رو هستیم.

کالبدشکافی گلکسی S21 از وجود دو آنتن 5G موج میلی‌متری در دو طرف دستگاه خبر می‌دهد. علاوه بر این، نحوه مونتاژ اسپیکر بالای دستگاه کمی متفاوت از نسل گذشته است و به گونه‌ای قرار گرفته تا صدای بیشتری تولید کند.

یکی دیگر از تفاوت‌ها میان این گوشی‌های هوشمند، محل قرارگیری موتور ویبره است. در گلکسی S20 این موتور زیر اسپیکر پایینی قرار گرفته، در حالی که در نسل جدید آن در گوشه سمت راست بالای دستگاه به چشم می‌خورد. در گلکسی S21 برخلاف نسل قبلی امکان جداسازی کابل نمایشگر وجود دارد که تعمیر آن را ساده‌تر می‌کند.

Galaxy S21
تصویر بالا: گلکسی S21 - تصویر پایین: گلکسی S20

در کنار این تغییرات بزرگ، برای امکان قرارگیری قطعات درون گلکسی S21 و همچنین بهبود مدیریت دما، با چندین بهبود کوچکتر هم روبه‌رو هستیم. در حالت کلی ظاهرا باز کردن پرچمدار جدید کره‌ای‌ها کار چندان دشواری نیست.

گلکسی S21 سامسونگ به نمایشگر ۶.۲ اینچی مجهز شده که توسط گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود. این دستگاه در کشورهای مختلف با پردازنده‌های ۵ نانومتری اگزینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدراگون ۸۸۸ به فروش می‌رسد و دارای دوربین اصلی سه‌گانه و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز