تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : کورنینگ از گوریلا گلس Victus رونمایی کرد؛ مقاومت تا ارتفاع 182 سانتی متر

کورنینگ از گوریلا گلس Victus رونمایی کرد؛ مقاومت تا ارتفاع 182 سانتی متر

dims 63

ساعاتی پیش شرکت کورنینگ از گوریلا گلس Victus رونمایی کرد؛ شیشه ای که در برابر سقوط از ارتفاع ۱۸۲ سانتی متری مقاوم است و برای اولین بار طی ۶ سال گشته بهبودی قابل توجه را در میزان مقاومت تلفن های همراه در برابر خطر و خش ایجاد می کند.

حتما تایید می کنید که از سال ۲۰۱۴ و معرفی گوریلا گلس ۳، مقاومت آن در برابر کلید و سکه بهبودی پیدا نکرده است و حتی به باور برخی بدتر هم شده است. آزمایشات انجام شده روی گوریلا گلس ۴ نشان داد که عملکرد این شیشه مقاوم در برخی تست ها حتی بدتر هم شده و گوریلا گلس ۵ نیز در سطح میانه قرار داشت. در گوریلا گلس ۶ شرکت کورنینگ تمرکز خود را روی افزایش مقاومت این شیشه در برابر سقوط قرار داد و در نتیجه تغییر چندانی در مقاومت آن در برابر کلید و سکه دیده نشد.

حالا کورنینگ ادعا کرده که گوریلا گلس Victus یا همان نسخه ۷ این فناوری هم در برابر افتادن و هم خط و خش مقاومت خوبی دارد و هیچکدام از این دو مشخصه افت نداشته اند. این شرکت همچنین می گوید مقاومت گوریلا گلس Victus دوبرابر نسخه قبلی و چهار برابر محصولات رقیب است و ماکت های مجهز به این شیشه جدید توانسته اند در تست های آزمایشگاهی در برابر سقوط از ارتفاع دو متری هم مقاومت کنند.

البته این رقم افزایش زیادی نسبت به نسل های قبل گوریلا گلس ندارد. برای مثال مقاومت گوریلا گلس ۶ در برابر سقوط از ارتفاع تا ۱.۶ متر و برای گوریلا گلس ۵ تا ۱.۲ متر عنوان شده بود. در واقع اگر قبلا گوشی شما از ارتفاع همسطح با شانه هایتان به زمین می افتاد و سالم می ماند حالا اگر آن را از سطح سر خود بیاندازید مشکلی برایش پیش نمی آید.

کورنینگ همچنین ادعا کرده که مقاومت گوریلا گلس Victus در تست های سقوط مکرر نیز بهبود یافته و سقوط آن از ارتفاع یک متری تا ۲۰ مرتبه مشکلی را به وجود نمی آورد. در گوریلا گلس 6 این رقم برابر با ۱۵ مرتبه سقوط بود؛ یعنی اگر گوشی خود را پانزده مرتبه از ارتفاع یک متری رها می کردید مشکلی برایش پیش نمی آمد.

جیمین امین دانشمند ارشد پروژه گوریلا گلس در شرکت کورنینگ تایید کرده که گوریلا گلس Victus در جیب های شلوار کاملا هم بدون خط و خش باقی نمی ماند و ذرات غبار، شن، فلزات و دیگر مواد میتوانند خراش هایی را روی سطح آن ایجاد کنند.

به نظرم این مشکلی است که در تمامی مواد شیشه ای وجود دارد اما در گوریلا گلس Victus به میزان قابل توجهی کم شده است.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز