تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : گوگل ظاهر صفحه جستجو در موبایل را تغییر می‌دهد

گوگل ظاهر صفحه جستجو در موبایل را تغییر می‌دهد

OSRP NEW.max 1000x1000 1

گوگل در حال طراحی مجدد صفحه‌ جستجوی خود بر روی گوشی‌های هوشمند است. این طراحی سبک‌تر و جدید در چند روز آینده منتشر خواهد شد.

این طراحی جدید کاملا اطلاعات محور است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا به جای عناصر طراحی بر روی اطلاعات آن تمرکز داشته باشند. این ویژگی تجربه کاربری کاربران را برای رسیدن به اطلاعات مورد نیاز ساده و به آن‌ها کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نتایج خودشان دست پیدا کنند.

همچنین استفاده از متن‌های پررنگ‌تر در نتایج جستجو، کمک زیادی به کاربر کرده تا انواع مختلف اطلاعات نمایش شده را به راحتی شناسایی کند.

تا پیش از این نتایج جستجو در کارت‌های کوچک سایه‌داری قرار می‌گرفتند. طراحی جدید با حذف سایه این اطلاعات را به صورت لبه به لبه نشان می‌دهد که این قابلیت فضای بیشتری برای نتایج بوجود می‌آورد.

استفاده از رنگ‌ها در طراحی جدید بسیار هدف‌دار بوده. این هدف‌دار بودن باعث می‌شود کاربران به راحتی اطلاعات جستجو را دسته بندی کنند و به راحتی آن‌ها را پیدا کنند. همچنین استفاده از رنگ‌ها به کاربران کمک می‌کند تا به سادگی اطلاعات مهم نتایج جستجوی خود را پیدا کنند.

به نظر می‌رسد طراحی جدید این صفحه نمایش بیش از پیش به سبک گوگل نزدیک شده‌ است. برای مثال همانطور که لبه‌های لوگوی گوگل گرد هستند، عناصر قرار گرفته در طراحی جدید هم لبه‌هایی گرد دارند و از استاندارد خود گوگل پیروی می‌کنند.

هدف از این طراحی مجدد در گوشی‌های هوشمند تنها ساده‌تر کردن روند جستجوی کاربران است. این برنامه از امروز برای نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن‌های گوگل منتشر می‌شود طی چند روز آینده به طور گسترده‌تر در دسترس خواهد بود. صفحه جستجو دسکتاپ هم تنها برای چند جستجوی مهم و مشخص (مانند COVID-19) طراحی مشابهی خواهد داشت.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز