تک نیوز > اخبار و اخبار خودرو : اپل مدیر سابق پورشه را برای ساخت خودروی برقی به خدمت گرفت

اپل مدیر سابق پورشه را برای ساخت خودروی برقی به خدمت گرفت

manfred harrer porsche

اپل در چند سال اخیر به منظور توسعه اولین اتومبیل برقی خود متخصصان مطرح صنعت خودرو را به خدمت گرفته است. کمپانی کوپرتینویی در تازه‌ترین مورد یکی از مدیران سابق پورشه با تخصص در طراحی شاسی را به مجموعه خود اضافه کرده است.

منبعی آگاه به خبرگزاری بیزنس اینسایدر گفته که اپل دکتر «مانفرد هارر» (Manfred Harrer) مدیر واحد توسعه شاسی پورشه و نایب رییس سری کاین را به خدمت گرفته است. هارر ۴۸ ساله که سابقه فعالیت در BMW و آئودی را نیز در کارنامه دارد، یکی از بهترین مهندسان گروه فولکس واگن توصیف شده است.

 

یکی از مدیران ارشد فولکس واگن به خبرگزاری یاد شده گفت که آقای هارر «جواهر پنهان» و «معیار سنجش در تمام جنبه‌های حوزه کاری خود» است. هارر بیش از ۱۳ سال در گروه فولکس واگن مشغول بود اما اواخر سال گذشته میلادی بدون اطلاع دادن به همکاران قبلی خود در مورد مقصد بعدی این شرکت را ترک کرد. در پروفایل لینکدین او همچنان پورشه به عنوان کارفرمای فعلی درج شده است.

در ماه‌های انتهایی سال ۲۰۲۰ گزارشات متعددی در مورد ساخت اتومبیل برقی توسط اپل منتشر شد، با این وجود اپل همچنان در این رابطه سکوت کرده و گزارش‌های منتشر شده را تأیید نکرده است.

هیوندای ژانویه امسال مذاکرات اولیه با اپل برای ساخت خودرو را تأیید کرد. همچنین به تازگی یک خبرگزاری کره‌ای در گزارشی مدعی سرمایه گذاری ۳.۶ میلیارد دلاری اپل در کیا موتورز به منظور همکاری برای تولید سالانه ۱۰۰ هزار اتومبیل برقی شد. پس از انتشار این خبر ارزش سهام کیا موتورز ۱۴.۵ درصد افزایش یافت.

«مینگ-چی کو» تحلیلگر باسابقه اپل نیز روز گذشته از همکاری اپل با هیوندای به منظور استفاده از پلتفرم E-GMP برای خودروی برقی این شرکت خبر داد و افزود اپل کار احتمالاً اتومبیلی «بسیار پیشرفته» یا با «برتری چشمگیر» نسبت به رقبا خواهد بود.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز