تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : آپدیت macOS 11.3 با تغییرات جدیدی برای توسعه‌دهندگان منتشر شد

آپدیت macOS 11.3 با تغییرات جدیدی برای توسعه‌دهندگان منتشر شد

macOS Big Sur changes and features
lg 729 90

اپل بروزرسانی نسخه بتای سیستم عامل macOS 11.3 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد. این بروزرسانی که با جدیدترین نسخه سیستم عامل Big Sur همراه است برخی تغییرات اساسی از جمله وجود گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر در مرورگر Safari، گزینه‌های مرتب‌سازی در اپ Reminders و پشتیبانی از جدیدترین کنترلرهای پلی استیشن و ایکس‌باکس را در دسترس کامپیوترهای مک قرار داده است.

اولین بروزرسانی بتا macOS 11.3 اکنون در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت و بسیاری از ویژگی‌های قرار داده شده در آن مانند بروزرسانی iOS 14.5 که پیش از این به صورت آزمایشی عرضه شده بود، در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت.

40116 77189 37524 73807 000 lead Big Sur xl

برخی از قابلیت‌های این نسخه که تحت عنوان Big Sur شناخته می‌شود توسط کاربران در شبکه‌ اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشته شده. ویژگی‌های جدید این بروزرسانی شامل گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر در مرورگر Safari، گزینه‌های جدید مرتب‌سازی اطلاعات در اپلیکیشن Reminders، طراحی مجدد برگه News+ در اپلیکیشن News، پشتیبانی از جدیدترین کنترلرهای پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، اضافه شدن میانبر جدیدی به نام «Made for You» برای اپلیکیشن موزیک و برخی تغییرات برای صفحه کلید برنامه آیفون و آیپد می‌شود.

حالا با وجود این بروزرسانی می‌توان برخی قسمت‌های مرورگر Safari مانند موارد دلخواه (Favorites)، لیست خواندن و پیشنهاد‌های سیری را به صورت دلخواه تنظیم کرد.

همچنین مرورگر Safari با وجود این بروزرسانی از افزونه‌هایی پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد صفحات پیش‌فرض یک پنجره یا برگه جدید را با ویژگی‌های مختلف و سبک جدیدی تغییر دهند. وجود یک منوی پشتیبانی جدید با جزئیاتی در رابطه با ضمانت 1 ساله محدود اپل از دیگر تغییرات این بروزرسانی است.

با وجود این بروزرسانی، لیست یادآوری‌های اپلیکیشن Reminders را می‌توان براساس موارد مختلفی از جمله عنوان، اولویت، تاریخ سررسید و تاریخ ایجاد تنظیم کرد. علاوه بر این، بروزرسانی macOS 11.3 سرانجام گزینه‌ای برای تنظیم کردن HomePods جفت شده استریو به عنوان خروجی صدای پیش فرض مک قرار داده است.

این بروزرسانی هم اکنون از طریق سایت اپل در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته. البته باید به این نکته اشاره کرد که دسترسی به آن نیاز به حساب توسعه دهنده خواهد داشت.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز