تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : ماینرهای چینی برای استخراج اتریوم به سراغ لپ‌تاپ‌ها با گرافیک RTX 30 انویدیا رفتند

ماینرهای چینی برای استخراج اتریوم به سراغ لپ‌تاپ‌ها با گرافیک RTX 30 انویدیا رفتند

NVIDIA Geforce RTX 30 GPUs Cryptomining Cryptocurrency GPU Mining Farm Etheruem 1

کارت‌های گرافیک سری جی‎‌فورس RTX 30 مخصوص دسکتاپ انویدیا عملکرد مناسبی در زمینه استخراج رمزارز دارند، اما کاربران با کمبود آن دست و پنجه نرم می‌کنند. همین موضوع باعث شده ماینرهای چینی برای استخراج اتریوم به سراغ لپ‌تاپ‌های مجهز به GPU سری RTX 30 بروند.

قیمت رمزارزها در ماه‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و افراد بیشتری می‌خواهند در این بازار نقش داشته باشند. در این میان ماینرها به سراغ اتریوم رفته‌اند و از هر وسیله‌ای برای استخراج آن استفاده می‌کنند. کارت‌های گرافیک سری RTX 30 انویدیا محبوبیت بالایی دارند اما نمی‌توان آن‌ها را بطور عمده تهیه کرد. حالا ماینرها برای رفع این مشکل به لپ‌تاپ‌ها با این کارت‌های گرافیک هجوم برده‌اند.

اینتل در نمایشگاه CES 2021 از کارت‌های گرافیک سری RTX 30 مخصوص لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد و حالا چندین محصول مجهز به آن در بازار به فروش می‌رسند. با این حال احتمالا در ماه‌های آینده این محصولات هم با کمبود مواجه می‌شوند.

طبق تصاویر منتشر شده از یک ریگ استخراج، با ۴۰ لپ‌تاپ با برند چینی «Hasee» و کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3060 مواجه هستیم. این کارت گرافیک عملکرد مشابه با نسخه دسکتاپ ندارد و البته انرژی کمتری هم مصرف می‌کند. لپ‌تاپ‌های مجهز به این کارت گرافیک حداقل قیمتی برابر ۹۹۹ دلار دارند، با این حال در صورت خرید عمده قیمت آن‌ها به ۶۰۰ دلار می‌رسد.

1 6

برای بهبود عملکرد این لپ‌تاپ‌ها، این ماینر آن‌ها در حالت‌های مختلف مورد استفاده قرار داده و همچنین درون اتاق از یک دریچه خروجی با چندین فن برای خروج هوای گرم استفاده شده. نرخ استخراج این لپ‌تاپ‌ها برابر ۰.۰۰۰۵۳۰۰۹ اتریوم در هر دو ساعت است.

با توجه به چنین عملکردی می‌توان در سال با استفاده از کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3060 به میزان ۲.۳۲۱۷۹۴۲ اتریوم استخراج کرد که ارزشی بیش از ۳۰۰۰ دلار دارد، بنابراین هزینه‌ها را جبران می‌کند و مقداری سود هم برای ماینر باقی می‌گذارد.

در حالت کلی با یک لپ‌تاپ مجهز به کارت گرافیک RTX 3060 می‌توان در روز به میزان ۰.۰۰۶۳۶۱۰۸ و در ماه به میزان ۰.۱۹۰۸۳۲۴ اتریوم استخراج کرد. بنابراین یک مزرعه با ۲۰ لپ‌تاپ، درآمد روزانه ماینر تقریبا برابر ۲۱۳ دلار و در سال ۷۸ هزار دلار می‌شود. با توجه به هزینه برق در چین و قیمت کنونی اتریوم، سود سالانه یک ماینر تقریبا به ۷۴ هزار دلار می‌رسد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز