تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : موتورولا از گوشی‌های موتو G30 و G10 با دوربین اصلی چهارگانه رونمایی کرد

موتورولا از گوشی‌های موتو G30 و G10 با دوربین اصلی چهارگانه رونمایی کرد

MOto G10 g30

موتورولا از جدیدترین گوشی‌های سری G رونمایی کرد. گوشی‌های موتو G30 و G10 که قیمتی کمتر از ۲۰۰ یورو دارند، از دوربین اصلی چهارگانه و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برند.

این دو گوشی هوشمند تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند و همانطور که می‌توان حدس زد، موتو G30 از مشخصات فنی بهتری نسبت به برادرش بهره می‌برد و البته قیمت بالاتری هم دارد.

این گوشی هوشمند به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ دی پلاس و رفرش ریت ۹۰ هرتز مجهز شده که برش قطره‌ای بالای آن یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی را میزبانی می‌کند.

روی پنل پشتی موتو G30 دوربین اصلی چهارگانه به چشم می‌خورد که سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آن از فناوری «کواد پیکسل» بهره می‌برد. این فناوری پس از ترکیب پیکسل‌ها، تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

روی پنل پشتی این دستگاه همچنان دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق به چشم می‌خورد. با موتو G30 تنها می‌توان ویدیوهای فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد.

این دستگاه به چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ مجهز شده که از ۸ هسته Kryo 260 و پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۰ بهره می‌برد. این گوشی هوشمند همچنین بطور پیش فرض به اندروید ۱۱ مجهز شده. موتو G30 در نسخه‌های مجهز به ۴ و ۶ گیگابایت رم به فروش می‌رسد که البته هردو دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند و از درگاه کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند.

Motorola Moto G30 1

این گوشی 4G به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ ۲۰ واتی مجهز شده که طبق ادعای موتورولا تا ۲ روز کاربر را همراهی می‌کند. از سایر مشخصات این دستگاه می‌توان به بلوتوث ۵.۰، تراشه NFC، پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد.

این دستگاه نسبت به برادرش ویژگی‌های کمتری دارد. برای مثال رفرش ریت نمایشگر ۶.۵ اینچی اچ دی پلاس آن به ۶۰ هرتز می‌رسد و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن تنها از شارژ سریع ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، بجای اسنپدراگون ۶۶۲ با چیپ اسنپدراگون ۴۶۰ روبه‌رو هستیم.

این دستگاه از ۴ گیگابایت رم بهره می‌برد و در نسخه‌های مجهز به ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد که البته می‌توان در آن از کارت حافظه هم استفاده کرد. دوربین موتو G10 شبیه به برادرش است، با این تفاوت که سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۶ میکرومتر دارد.

Motorola Moto G10

دوربین سلفی این دستگاه ۸ مگاپیکسلی است، با این حال دوربین‌های اولترا واید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی آن تفاوتی با موتو G30 ندارند. این گوشی هوشمند هم می‌تواند ویدیوهای 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

موتو G10 مانند برادرش دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است و روی پنل پشتی خود سنسور اثر انگشت را میزبانی می‌کند. روی فریم این محصولات دکمه دستیار صوتی گوگل استیستنت به چشم می‌خورد.

Moto G30

موتورولا موتو G10 و G30 از بدنه پلاستیکی بهره می‌برند و از استاندارد IP52 پشتیبانی می‌کنند. موتو G10 با قیمت پایه ۱۵۰ یورو و برادرش با قیمت پایه ۱۸۰ یورو از پایان ماه جاری میلادی وارد بازار می‌شوند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز