تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : نسخه لایت اپلیکیشن اینستاگرام با حجم 2 مگابایت منتشر شد

نسخه لایت اپلیکیشن اینستاگرام با حجم 2 مگابایت منتشر شد

instagram logo blurred background

نسخه لایت اپ اینستاگرام با حجم تنها ۲ مگابایت برای اجرا روی دستگاه‌های اقتصادی و قدیمی منتشر شده که با کمبود فضای ذخیره‌سازی و قدرت پردازش مواجه هستند.

اینستاگرام نسخه لایت (Lite) اپلیکیشن خود را در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کرد و سپس آن را در بهار سال گذشته از پلی‌استور گوگل حذف کرد. حالا این نسخه از اپلیکیشن اینستاگرام با قابلیت‌های جدید نسبت به نسخه قبلی، مجددا راه‌اندازی شده است.

نسخه Lite اپلیکیشن اینستاگرام از طریق پلی‌استور اندروید برای کاربران ۱۷۰ کشور منتشر شده و به زودی در دسترس همه قرار می‌گیرد. نسخه قبلی این برنامه فقط به ۵۷۳ کیلوبایت حافظه نیاز داشت اما حجم نسخه جدید دو مگابایت است. طبق اعلام رسمی اینستاگرام، آن‌ها در حال حاضر برای انتشار این نسخه روی سیستم عامل iOS هیچ برنامه‌ای ندارند.

حجم بیشتر این نسخه، باعث می‌شود تا از امکانات جدیدی برخوردار شد. از جمله امکاناتی که به این نسخه اضافه شده است می‌توان به ارسال پیام به سایر کاربران و ضبط و ارسال فیلم اشاره کرد. هرچند برگه خرید آنلاین در این نسخه وجود ندارد اما از ویژگی جدید اینستاگرام یعنی Reels در صفحه اصلی خود بهره می‌برد

photo 2021 03 11 10 57 07

«نیک براون» مدیر محصول نسخه Lite اپلیکیشن اینستاگرام عنوان کرد که این گروه، برنامه‌ای برای اضافه کردن قسمت خرید به این نسخه ندارند اما قابلیت Reels از نرخ تعامل بسیار خوبی در هند برخوردار بوده و به همین دلیل این قابلیت برای این نسخه در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به اینکه اپلیکیشن TikTok در کشور هند مسدود شده است، قابلیت Reels اینستاگرام بدون هیچ رقیبی شانس شکوفایی بسیار زیادی دارد.

با این وجود قابلیت Reels در این نسخه، فیلترهای مربوط به چهره را پشتیبانی نمی‌کند، هر چند تیم توسعه‌دهنده استفاده از آن در آینده را مورد بررسی قرار می‌دهد اما برخی ابزارها مانند استیکر، GIF و متن هنوز هم قابل استفاده هستند.

1366 2000

در حال حاضر، این نسخه از اپلیکیشن اینستاگرام بدون هیچ برنامه تبلیغاتی ارائه شده، اما براون پیش از این اعلام کرده بود که آن‌ها به ارائه مجموعه کامل ابزارهای کسب درآمد متعهد هستند.

بسیاری از شرکت‌ها نسخه‌های کم‌ حجم‌تر برنامه های خود را در دسترس کاربران سراسر جهان قرار می‌دهند. فیسبوک نسخه Lite اپلیکیشن خود را در سال ۲۰۱۵ و تیک‌تاک نسخه خود را در سال ۲۰۱۹ منتشر کردند. ارائه نسخه Lite برای شرکت‌هایی که نیاز به رشد جهانی دارند، یکی از راه‌های جذب کاربران جدید محسوب می‌شود.

نسخه Lite اپلیکیشن اینستاگرام از دسامبر گذشته در دسترس کاربران هند قرار گرفته اما اکنون فیسبوک آن را برای ۱۷۰ کشور دیگر عرضه کرده است.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز