تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : گوگل جزییات کاهش مصرف حافظه مرورگر کروم در ویندوز، macOS و اندروید را اعلام کرد

گوگل جزییات کاهش مصرف حافظه مرورگر کروم در ویندوز، macOS و اندروید را اعلام کرد

chrome logo swoosh

اوایل ماه جاری گوگل آخرین نسخه مرورگر کروم را منتشر کرد. مرورگر کروم ۸۹ فارغ از سیستم عامل مربوطه، مموری کمتری مصرف می‌کند، عملکرد سریعتری دارد و نسبت به قبل تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوگل در گزارش اخیر خود مربوط به بروزرسانی نسخه جدید مرورگر کروم ۸۹، جزئیات بیشتری در مورد بهینه سازی آن در سیستم عامل های مختلف به اشتراک گذاشته است. به گفته این شرکت،‌کروم ۸۹ در تمامی سیستم عامل‌ها، به صورت کارآمدتری از ظرفیت حافظه استفاده می‌کند.

گوگل مدعی است کروم حالا با استفاده بهینه‌تر از مموری برای تب‌ها تا ۰.۱ گیگابایت (یا ۲۰ درصد در برخی سایت‌های محبوب) در مصرف مموری صرفه جویی می‌کند. در سیستم عامل macOS فاکتور Energy Impact مرورگر ۶۵ درصد کاهش می‌یابد که باعث خنک شدن مک نیز می‌شود.

google chrome 89 now available for download 532325 2

در سیستم عامل ویندوز و اندروید، مرورگر با استفاده از مکانیزم پیشرفته تخصیص دهنده حافظه، در برخی موارد حتی مموری کمتری را به خود مصرف می کند و سرعت پاسخگویی بالاتری نیز خواهد داشت. در سیستم عامل ویندوز، میزان مصرف حافظه سیستم در حدود ۲۲ درصد کاهش یافته و علاوه بر این تا ۸ درصد صرفه جویی در ماژول رندرگر و همچنین ۳ درصد صرفه جویی در به کار گرفتن پردازنده گرافیکی را از خود نشان می دهد. در نهایت سرعت پاسخگویی کلی مرورگر نیز تا ۹ درصد بهبود یافته است.

در سیستم عامل اندروید نیز مرورگر کروم ۸۹ تا ۵ درصد مموری کمتری را مصرف می‌کند و سرعت آن حدود ۷.۵ درصد افزایش یافته و صفحات در حدود ۲ درصد سریع‌تر از قبل لود می کند. به علاوه اپلیکیشن در حدود ۱۳ درصد سریع‌تر از قبل باز می‌شود.

نسخه جدید کروم در دستگاه‌های اندرویدی با اندروید ۱۰ و جدیدتر و بهره‌مندی از حداقل رم ۸ گیگابایتی نیز در حدود ۸.۵ درصد سریع‌تر از قبل لود شده و ۲۸ درصد روانتر از قبل خواهد بود. در گزارش گوگل اشاره‌ای به مرورگر کروم در سیستم عامل iOS نشده است.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز