تک نیوز > اخبار و نرم افزار و اپلیکیشن : احتمال اضافه شدن گیم مود به کروم او اس؛ کروم‌بوک گیمینگ در راه است؟

احتمال اضافه شدن گیم مود به کروم او اس؛ کروم‌بوک گیمینگ در راه است؟

steam chrome os w600
Digiato 1 800x80 1

کروم او اس در ابتدا بیشتر با هدف ارائه در لپتاپ‌های کم مصرف و اقتصادی مطرح شد اما حالا با پیشرفت‌های که شامل حالش شده برای کاربردهای دانش‌آموزی و سازمانی، به رقیبی برای مایکروسافت و اپل بدل شده است. این پلتفرم در حال تبدیل شدن به ابزاری است که توانایی اجرای تمامی اپلیکیشن‌ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم (مثلا تحت وب) را دارد اما حالا بر اساس کدهای کشف شده در کروم او اس احتمالا به زودی یک قابلیت مهم به آن اضافه می‌شود: گیم مود.

کروم‌بوک‌ها همین حالا هم امکان اجرای بازی‌ها را دارند و می‌توانید اپلیکیشن‌‌های اندرویدی یا بازی‌های لینوکس را روی آن اجرا کنید. گوگل همچنین پشتیبانی از استریم بازی استیدیا را برای کروم‌بوک‌ها در نظر گرفته تا اجرای بازی‌های AAA ویژه PC هم روی مدل‌های ضعیف‌تر کروم بوک ممکن شود. با این حال هنوز هم بسیاری از بازی‌های پیشرفته را نمی‌توانید به طور مستقیم روی کروم‌بوک‌ها اجرا کنید اما قابلیت گیم مود خبر از احتمال اجرای بازی‌های استیم روی کروم‌بوک‌ها می‌دهد.

بر اساس یک گزارش جدید حالت گیم یا به عبارتی «Game Mode» در مواقعی فعال می‌شود که یک پنجره «Borealis» به طور تمام صفحه اجرا شود. با خارج شدن از این پنجره هم گیم مود به طور خودکار غیر فعال می‌شود. البته ظاهرا این قابلیت هنوز پیاده‌سازی نشده و در زمان فعال یا غیر فعال شدن گیم مد،‌ تنها پیام خطا ثبت می‌شود.

google experimenting with dual touchscreen chromebook

«Borealis» اشاره به یک کانتینر استیم دارد که از سال گذشته میلادی گوگل و Valve (توسعه دهنده سرویس گیم استیم) در حال کار روی آن هستند. انتظار می‌رود Borealis یک کانتینر مبتنی بر اوبونتو باشد که به طور ویژه برای اجرای بازی‌های استیم روی کروم او اس بهینه شده است.

برخی معتقدند که شاید با فعال شدن حالت گیم، اشاره‌گر ماوس غیر فعال می‌شود و اولویت استفاده از منابع سخت‌افزاری سیستم به بازی اختصاص می‌یابد. احتمالا قابلیت‌های دیگری نظیر اسکرین رکورد و پیام رسانی هم حین فعال کردن گیم مود در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بر خلاف استریم کردن بازی‌ها که نیاز به سخت افزار قوی ندارد، اجرای بازی‌های استیم به سخت‌افزاری قوی‌تر از بیشتر کروم‌بوک‌های این روزهای بازار نیاز دارد. انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد عرضه کروم‌بوک‌هایی با پردازنده‌های قدرتمندتر تایگر لیک اینتل (مجهر به پردازشگر گرافیکی Xe) و نیز پردازنده‌های رایزن AMD (مجهز به پردازشگر گرافیکی رادئون) باشیم. در صورتی که گوگل قابلیت گیم مود را روی کروم بوک‌ها ارائه کند مدل‌های قدرتمندتر کروم‌بوک‌ها هم بیش از پیش در بین کاربران محبوب خواهند شد.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز