تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : نوآوری‌های نمایشگر سامسونگ گلکسی S21 اولترا

نوآوری‌های نمایشگر سامسونگ گلکسی S21 اولترا

مهم‌ترین ویژگی نمایشگر گلکسی S21 اولترا نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است. سامسونگ پیش از این هم نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را در پرچمداران‌اش استفاده کرده بود اما امسال می‌توانید هم‌زمان از نرخ رفرش بالا و رزولوشن کامل یعنی QHD استفاده کنید. با این ویژگی می‌توانید محتوا را با بالاترین وضوح ممکن و کاملاً نرم و روان ببینید و از کار کردن با اندروید لذت ببرید.

سامسونگ برای مدیریت مصرف انرژی این نمایشگر بزرگ، نرخ رفرش را به‌شکل هوشمند بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌دهد. البته شما به‌عنوان کاربر متوجه این تغییر نمی‌شوید و هر زمان نیاز به نرخ رفرش بالا داشته باشید، گوشی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته در تست‌هایی که من انجام دادم، نرخ رفرش حین تماشای ویدیوی استاندارد از یوتوب تا ۴۸ هرتز پایین می‌آید و هیچ‌وقت به نرخ رفرش ۱۰ هرتز نرسیدم. حتی در صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) یا هنگام شارژ هم صفحه روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌شود.

samsung galaxy s21 review hamrahmoj

سامسونگ در زمینه روشنایی هم رکورددار است. روشنایی نمایشگر گلکسی S21 اولترا در حالت خودکار به حدود ۱۵۰۰ نیت می‌رسد که رقیبی در دنیای موبایل ندارد. البته این ۱۵۰۰ نیت فقط زمان تماشای ویدیوی HDR فعال می‌شود و در حالت عادی به حدود ۱۰۵۰ نیت می‌رسد که باز هم رقم فوق‌العاده‌ای است. جالب است بدانید فقط گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت ۲۰ اولترا در حالت خودکار (به‌جز تماشای ویدیوی HDR) به روشنایی بالای ۱۰۰۰ نیت می‌رسند.

ویژگی دیگری که در این ویدیو در مورد آنها صحبت کردم به طراحی بدون حاشیه نمایشگر برمی‌گردد. نمایشگر گلکسی S21 اولترا فقط در لبه‌های بالا و پایین اندکی حاشیه دارد و حفره کوچکی هم برای دوربین سلفی در آن تعبیه شده است. این نوع طراحی اگرچه انقلابی نیست، اما در حال حاضر بهترین طراحی ممکن حساب می‌شود و کمترین مزاحمت را حین تماشای ویدیو یا اجرای بازی‌ها به‌وجود می‌آورد.

آخرین ویژگی هم فناوری جدیدی به‌نام Eye Comfort Shield است که مدل پیشرفته‌تری از فناوری‌های کاهش نور آبی به‌شمار می‌رود. با استفاده از این ویژگی، مقدار نور آبی نمایشگر بسته به زمان روز و نور محیط به سطح مناسبی کاهش پیدا می‌کند تا خستگی کمتری را برای چشمان شما به‌همراه داشته باشد.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز