تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : پنل شیشه‌ای نمایشگر آیفون 13 از کاهش ابعاد ناچ حکایت دارد

پنل شیشه‌ای نمایشگر آیفون 13 از کاهش ابعاد ناچ حکایت دارد

iphone 13 pro display

تا به امروز چندین گزارش از کاهش ابعاد ناچ نمایشگر آیفون ۱۳ خبر داده‌اند و حالا تصویری از پنل شیشه‌ای این محصولات منتشر شده که چنین موضوعی را تایید می‌کند.

اخیرا تصویری از پنل شیشه‌ای جلوی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ منتشر شده که ما را بیشتر با طراحی این پرچمدارها آشنا می‌کند. این گوشی‌های هوشمند مشابه سری آیفون ۱۲ به نمایشگر ۵.۴، ۶.۱ و ۶.۷ اینچی مجهز می‌شوند.

طبق این عکس، ناچ بالای نمایشگر آیفون‌های آینده نسبت به محصولات کنونی کوپرتینویی‌ها ابعاد کوچکتری دارد و همچنین اسپیکر مکالمه به بخش بالایی حاشیه صفحه نمایش منتقل شده است. شایعات در گذشته به چنین سبک طراحی در گوشی‌های آیفون ‍۱۲ اشاره کرده بودند اما اپل موفق به پیاده‌سازی آن نشد.

تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» و سایر منابع ادعا کرده‌اند که اجزای فیس آیدی یکپارچه‌تر می‌شود و در نهایت ابعاد ناچ کاهش می‌یابد، با این حال اشاره‌ای به تغییر محل اسپیکر مکالمه آیفون‌های آینده نداشته‌اند.

طراحی ناچ یا برش نمایشگر آیفون‌ها از زمان معرفی آیفون X در سال ۲۰۱۷ تغییری نداشته. به اعتقاد کو، اپل پس از کاهش ابعاد ناچ، می‌خواهد سال ۲۰۲۲ به سراغ حفره درون نمایشگر مشابه بسیاری از پرچمدارهای اندرویدی از سری گلکسی S21 گرفته تا وان پلاس ۹ برود.

در سال ۲۰۲۳ اپل احتمالا از طراحی جدیدی استفاده می‌کند و یک آیفون با نمایشگر تمام صفحه بدون ناچ یا حفره و با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره سری آیفون ۱۳ منتشر شده که اکثر آن‌ها از طراحی مشابه این محصولات با سری آیفون ۱۲ خبر می‌دهند. با این وجود از نظر فنی با تغییرات زیادی همراه خواهند بود. مدل‌های پرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره ‌برند و تمام مدل‌های این سری به باتری‌های بزرگتر و چیپ سریعتر A15 مجهز می‌شوند. ضمنا باید منتظر بهبود عملکرد دوربین این آیفون‌ها هم باشیم.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز