تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : آیفون 12 مینی یک شکست موفقیت‌آمیز برای اپل محسوب می‌شود

آیفون 12 مینی یک شکست موفقیت‌آمیز برای اپل محسوب می‌شود

4fxJtRFSxRMGs6yUsjhrkS 1200 80

به تازگی اعلام شد که تولید گوشی‌های آیفون با ۲۰ درصد کاهش روبرو خواهد شد اما به نظر می‌رسد آیفون ۱۲ مینی که به عنوان سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی 5G معرفی شد بیشترین کاهش تولید را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه آیفون ۱۲ مینی مورد استقبال بسیار خوب مصرف‌کنندگان قرار نگرفت و در بسیار از موارد اخباری در رابطه با توقف تولید آن به گوش می‌رسید، آیا آیفون ۱۲ مینی شکست خورده‌ است؟

اگر از لحاظ آمار و ارقام به این موضوع نگاه کنیم شاید چنین موضوعی کاملا مشخص باشد، اما آیفون ۱۲ مینی به نوعی ممکن است موفق‌ترین شکست اپل محسوب شود.

قبل از هر چیز، این واقعیت که اپل تولید آیفون ۱۲ مینی را کاهش می‌دهد، به خوبی نشان می‌دهد که این گوشی موفق نشده انتظارات کوپرتینویی‌ها را برآورده کند. البته باید به تاثیر ویروس همه‌گیر کووید-۱۹ روی فروش این گوشی اشاره کرد اما این ویروس روی تمام این تولیدات مربوط به این صنعت تاثیرگذار بوده.

این موضوع باعث نمی‌شود که اپل تولید گوشی‌‌های مینی را متوقف کند و پیش از این هم اعلام شده بود که آن‌ها قصد دارند در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی از آیفون ۱۳ مینی رونمایی کنند. از طرفی مصرف‌کنندگان همیشه به گوشی‌های کوچک‌تری که از آخرین مشخصات استفاده می‌کنند علاقه نشان‌ داده‌اند اما به نظر می‌رسد که اپل سطح تقاضای این گوشی را بیش از حد ارزیابی کرده باشد.

با این وجود آیفون ۱۲ مینی موبایلی نبود که بتواند تقاضای مصرف‌کنندگان برای آیفون کوچک‌تر را برآورده کند و آن‌ها را به سمت فروشگاه‌های اپل بکشاند. بلکه عرصه گوشی‌های مینی آیفون در اختیار آیفون اس‌ای ۲۰۲۰ یا نسل دوم آیفون اس‌ای بود که در آوریل سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. آیفون اس‌ای ۲۰۲۰ با ارائه قدرت و مشخصات آیفون ۱۱ باعث شد تمام حرف و حدیث‌ها در رابطه با گوشی کوچک و قدرتمند آیفون حول محور آن بچرخد.

اما چه بازاری برای آیفون ۱۲ مینی باقی مانده بود؟ عرضه آیفون اس‌ای باعث شد دیگر از این گوشی به عنوان «ارزانترین آیفون مدرن» یاد نشود. همچنین پیش از آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش بزرگتر، ظرفیت باتری بیشتر، و اندازه سنتی‌ گوشی‌های آیفون وجود دارد که با وجود اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری باز هم شاهد سقوط آیفون ۱۲ مینی بودیم.

برای مدت زمان زیادی اپل محصولات بسیار محدودی از گوشی‌های آیفون را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده و تا پایان سال ۲۰۲۰ فقط پنج گوشی جدید را معرفی کرده بود. محصولات آیفون در هر مرحله به به نقطه‌ی اشباع خواهد رسید که به نظر می‌رسد آیفون ۱۲ مینی همین نقطه باشد.

اپل شرکت بسیار محافظه‌کاری است. آن‌ها برای ارائه محصولات خود به خوبی روی برخی اصول مشخص تمرکز می‌کنند و اطمینان پیدا می‌کنند که سخت‌افزار و نرم‌افزار محصولات خود در کنار یکدیگر به راحتی کار می‌کنند. از این نظر آیفون ۱۲ مینی را می‌توان بزرگترین موفقیت اپل دانست. این محصول از طرفی توانست فرصت‌های جدیدی برای آزمایش محصولات به اپل نشان دهد و از طرف دیگر با کوچک بودن خود نیازهای برخی مصرف‌کنندگان را برطرف کرد. همچنین این امکان را به اپل داد که دستورالعمل‌های مربوط به آیفون ۱۳ را به طور دقیق و قاعده‌مند بسنجد.

با این همه، عرضه آیفون ۱۲ مینی برای اپل یک شکست محسوب می‌شود، اما یکی از بهترین شکست‌هایی بوده که اپل می‌تواند در تاریخ خود از آن یاد کند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز