تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و اخبار خودرو : برخلاف آئودی، BMW توسعه موتورهای درون‌سوز را متوقف نخواهد کرد

برخلاف آئودی، BMW توسعه موتورهای درون‌سوز را متوقف نخواهد کرد

BMW M5 CS 2022 1280 0d

با توجه به حرکت صنعت خودرو به سمت پیشرانه‌های الکتریکی، برخی خودروسازان تصمیم گرفته‌اند توسعه موتورهای درون‌سوز جدید را متوقف کرده و بودجه مربوطه را صرف برقی‌سازی محصولات خود کنند. مرسدس بنز و آئودی دو مورد از این شرکت‌ها هستند. اما دیگر برند لوکس آلمانی یعنی ب‌ام‌و اعتقاد دارد موتورهای درون‌سوز کماکان به حیات خود ادامه خواهند داد، از این رو قصد ندارد روند توسعه آنها را به این زودی‌ها متوقف کند.

آنطور که فیل لبیو (Phil LeBeau) مجری CNBC از قول مدیرعامل ب‌ام‌و توئیت کرده، تقاضا برای خودروهای احتراق داخلی برای مدتی نسبتا طولانی بالا خواهد بود. این اظهارنظر از قول آقای الیور زیپس در حالی مطرح شده که مدیرعامل آئودی چند روز پیش گفته بود قوانین سختگیرانه اروپا، توسعه نسل تازه از موتورهای بنزینی و دیزلی را خیلی پرهزینه می‌کند. آقای دئوسمن افزوده بود با توجه به این مساله، آئودی دیگر به سمت موتورهای درون‌سوز جدید نخواهد رفت.

البته به گفته آقای دئوسمن، آئودی فروش خودروهای درون‌سوز را ادامه داده و با بروزآوری‌های مداوم تا جایی که امکان داشته باشد،  آنها را روی خط تولید نگه خواهد داشت.

مارکوس شفر مدیرعامل مرسدس بنز هم چندی قبل در مصاحبه با نشریه Handelsblatt اظهارات مشابهی را بر زبان آورده و گفته بود سرمایه‌های اختصاص داده شده برای توسعه موتورهای بنزینی و دیزلی جدید را می‌توان برای گسترش حمل و نقل الکتریکی صرف کرد.

مدیرعامل ب‌ام‌و در حالی از حمایت از موتورهای احتراق داخلی صحبت کرده که مینی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اصلی این شرکت قصد دارد از سال 2030 به یک برند تمام الکتریکی در اروپا تبدیل شود.

طبیعتا صحبت‌های آقای زیپس به معنای این نیست که ب‌ام‌و روی پیشرانه‌های الکتریکی کار نمی‌کند. شاید بدانید این خودروساز باواریایی همین چند روز پیش از سدان برقی i4 پرده‌برداری کرد؛ پیش از آن هم این کمپانی کراس‌اوور تمام الکتریکی و جنجالی iX را به جمع محصولات خود اضافه کرده است.

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز