تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و اخبار خودرو : دوچرخه برقی پورشه با بدنه فییر کربن معرفی شد

دوچرخه برقی پورشه با بدنه فییر کربن معرفی شد

p 01 porsche is now offering two types of e bikes

وقتی نام پورشه به میان می‌آید همه به یاد خودرو اسپرت می‌افتیم اما جدیدترین محصولات این کمپانی کاملا متفاوت هستند: دو دوچرخه برقی با بدنه فیبر کربن.

دوچرخه‌های جدید، eBike اسپرت و eBike کراس نام دارند و هر دو در همکای با کمپانی آلمانی سازنده دوچرخه Rotwild تولید شده‌اند. پورشه برای طراحی این دوچرخه‌ها از اولین خودروی الکتریکی خود یعنی تایکان الهام گرفته که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. به گفته این کمپانی مدل eBike اسپرت برای استفاده روزانه عالی است. مدل کراس اما برای سواری در شرایط خشن‌تر طراحی شده است.

دوچرخه‌های ای‌بایک پورشه از فریم کربن بهره‌مند هستند و به موتور برند مشهور شیمانو و ترمزهای ماگورا مجهز شده‌اند و مدل کراس با صندلی هیدرولیک قابل تنظیم Crankbrothers عرضه می‌شود. هر دو مدل در ۳ سایز فریم روانه بازار می‌شوند و امکان خرید آنها از فروشگاه‌های فیزیکی یا آنلاین پورشه و نیز برخی از فروشگاه‌های خرده فروشی وجود دارد.

دوچرخه‌های الکتریکی معمولا با قیمت بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند. دوچرخه‌های جدید پورشه اما قیمتی بسیار بالاتر دارند و برای مدل ای‌بایک اسپرت باید ۱۰،۷۰۰ دلار و برای مدل کراس هم ۸،۵۴۹ دلار هزینه کنید. البته دوچرخه‌های پورشه، گران‌ترین‌های بازار نیستند و دوچرخه الکتریکی Mercedes-AMG Petronas Formula One Team V11 به قیمت ۱۲ هزار دلار به فروش می‌رسد.

به دنبال پاندمی کرونا، دوچرخه‌های الکتریکی با استقبال کاربران مواجه شده‌اند. در ماه ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ (خرداد تا تیر ماه سال ۹۹) تنها در ایالات متحده، فروش دوچرخه‌های الکتریکی نسبت به سال قبل‌تر ۱۹۰ درصد رشد داشته است. در ماه فوریه سال جاری دوچرخه‌های الکتریکی ۱۷ درصد از فروش کل دوچرخه‌‌ها در اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که سهم خودروهای الکتریکی از فروش کل خودروها همچنان اندک است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰، خودروهای الکتریکی تنها ۳ درصد از سهم خودروهای فروخته شده در جهان را به خود اختصاص داده باشند. افزایش تقاضا برای این دوچرخه برقی در حدی افزایش یافته که شرکت‌هایی نظیر هارلی دیویدسون هم به سمت تولید آنها روی آورده‌اند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز