تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : شیائومی: می میکس اولین موبایل دنیا با دوربین مجهز به لنز مایع خواهد بود[تماشا کنید]

شیائومی: می میکس اولین موبایل دنیا با دوربین مجهز به لنز مایع خواهد بود[تماشا کنید]

Xiaomi Liquid Lens

شیائومی رسماً اعلام کرد که مدل جدید «می‌ میکس» اولین موبایل دنیا خواهد بود که از فناوری لنز مایع در‌ بخش دوربین استفاده می‌کند.

شیائومی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که مدل جدید می‌ میکس به جای لنز اپتیکی، از نوعی لنز مایع احاطه شده درون یک غشای نازک استفاده می‌کند. یک موتور مخصوص با دقت شکل لنز را تنظیم کرده و علاوه بر امکان پذیر کردن فوکوس خودکار فوق العاده سریع، فاصله کانونی را نیز به سرعت تغییر می‌دهد.

این لنز مایع به آسانی از واید به ماکرو و تله‌فوتو تغییر حالت داده و به عبارت ساده موبایلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به جای سه یا چهار لنز، یک لنز انعطاف‌پذیر دارد. شیائومی می‌گوید تکنولوژی لنز مایع را خودش ساخته و این لنز خصوصیاتی همچون «انتقال نور بالا (high light transmittance)، پراکندگی فوق العاده کم (ultra-low dispersion) و مقاومت در برابر محیط‌های بسیار خشن را دارد.»

فیلیپس سال ۲۰۰۴ جزو اولین شرکت‌ها از فناوری لنز مایع رونمایی کرد. از این فناوری به عنوان متحول کننده بازار موبایل یاد شد. یک سال بعد، سامسونگ با همکاری شرکتی به نام Varioptic به دنبال آوردن این فناوری به گوشی‌ها تا آخر سال ۲۰۰۵ بود اما هرگز چنین اتفاقی نیفتاد.

البته سامسونگ دستکم از سال ۲۰۱۰ با ثبت پتنت‌های لنز مایع به طور جدی به فکر تجاری سازی این تکنولوژی بوده است. علت استفاده نکردن سازنده کره‌ای از لنز مایع مشخص نیست، اما آنطور که در گزارش آمده، موبایل‌های مجهز به چند دوربین برای مشتریان جذاب‌تر از گوشی‌های تک لنز هستند و احتمالاً سامسونگ به همین دلیل تاکنون از آن استفاده نکرده است. اگر لنز مایع در می میکس موفق ظاهر شود، احتمال تغییر این وضعیت وجود دارد.

شیائومی دوشنبه هفته بعد (۲۹ مارس) در رویداد خود از می 11 Super Cup GN2 نیز رونمایی خواهد کرد. این گوشی جزو یکی از اولین موبایل‌هایی است که از سنسور ISOCELL GN2 سامسونگ استفاده می‌کند.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز