تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و معرفی : مک بوک پرو آتی احتمالا به پایه متحرک خلاقانه برای بهبود خنک‌سازی مجهز می‌شود

مک بوک پرو آتی احتمالا به پایه متحرک خلاقانه برای بهبود خنک‌سازی مجهز می‌شود

Digipic MacbookPro 14

آخرین مک‌بوک‌های اپل که با چیپ M1 معرفی شدند، بهبود کارایی قابل توجه در کنار افزایش شارژدهی در مقایسه با نسل قبل را به همراه داشتند. این مک‌بوک‌ها در حین کار چندان داغ نمی‌شدند اما شاید مدل‌های پیشرفته‌تر مک‌بوک در آینده نیاز به سیستم خنک کننده پیشرفته‌تری داشته باشند. به همین دلیل اپل به دنبال روشی خلاقانه برای خنک کردن مک بوک پرو است.

اخیرا درخواست ثبت پتنتی از سوی اپل ارائه شده که اشاره به یک پایه متحرک برای مک بورک پرو اشاره دارد. طراحی این پایه به گونه‌ای است که زمانی که نمایشگر لپتاپ باز می‌شود یک مفصل متحرک از زیر لپتاپ بیرون می‌آید تا زیر لپتاپ از سطح فاصله بگیرد. به این ترتیب لپتاپ به میزان ۳.۸ میلی‌متر بالاتر می‌آید و فضای بیشتری برای انتقال هوا در زیر مک بوک پرو ایجاد می‌شود.

برای حرکت این مفصل متحرک دو سناریو وجود دارد. بر اساس یک سناریو لولای نمایشگر به یک پایه متحرک متصل می‌شود که با باز کردن لپتاپ به طور مکانیکی موجب بیرون آمدن پایه زیرین می‌گردد. در سناریو دیگر، اپل یک سیستم الکترومکانیکی، پنوماتیکی یا سیستمی با قابلیت تغییر وضعیت دستی توسط کاربر را تشریح کرده است.

اپل همچنین در اطلاعات مرتبط با پتنت اشاره کرده که این پایه فضای کمتری در مقایسه با فن‌ها یا دیگر روش‌های خنک‌سازی می‌گیرد. به این ترتیب شاید در آینده مک بوک پرو (بررسی مک بوک پرو با چیپ M1) همچنان باریک و سبک وزن باشد و در عین حال از نظر دفع حرارت هم بهبود پیدا کند. علاوه بر این با کاهش دما، فشار روی پردازنده کمتر خواهد شد.

در یک طرح دیگر (تصویر بالا)، بخش متحرک در زیر مک بوک پرو بزرگ‌تر و به شکل یک دریچه است و هنگام بیرون آمدن می‌تواند بخشی از زیر لپتاپ را به دریچه‌ای برای انتقال هوا بدل کند. اپل همچنین اشاره کرده که هر دو سیستم مبتنی بر پایه یا دریچه می‌توانند با نرم‌افزار مک یکپارچه شوند.

 

پتنت مورد ارائه توسط اپل همچنین اشاره به یک فضای خالی ناشی از بیرون آمدن پایه‌ها دارد (تصویر بالا). به گفته اپل این بخش می‌تواند برای قابلیت‌های دیگر نظیر قرار گرفتن آنتن یا اسپیکر کاربرد داشته باشد. علاوه بر این چنین طرحی به جای‌گذاری بهتر لولا کمک می‌کند تا فضای بیشتری برای چرخش داشته باشد.

البته باید اشاره کرد که شاید این پتنت هم تنها در حد طرح باقی بماند و هیچ گاه به یک محصول نهایی راه نیابد.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز