تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و معرفی : شرکت TCL روی موبایلی با دو مکانیزم تاشو و رول‌شونده کار می‌کند

شرکت TCL روی موبایلی با دو مکانیزم تاشو و رول‌شونده کار می‌کند

tcl rollable foldable render

از زمانی که نمایشگرهای تاشو به گوشی‌های هوشمند راه پیدا کرده، ایده‌های مختلفی را برای افزایش اندازه نمایشگر از طریق باز کردن صفحات تاشو یا کشیدن آن‌ها دیده‌ایم. ولی حالا شرکت TCL به دنبال تولید تلفن هوشمندی است که هم نمایشگر رول‌شونده داشته باشد و هم بتواند تا شود.

بر اساس تصاویر لو رفته از این دستگاه، TCL مشغول کار روی موبایلی است که می‌تواند به تبلت تبدیل شود، اما به جای استفاده از دو لولا یا یک نمایشگر رول‌شونده سرتاسری، ترکیبی از این دو مکانیزم را به کار گرفته است. یعنی بخشی از دستگاه به پشت تا می‌شود و وقتی آن را باز می‌کنید، می‌تواند بخش دیگری از نمایشگر را از سمت مقابل به بیرون بکشید و دستگاه خود را به یک تبلت واقعی تبدیل کنید.

این طراحی شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما مزایای متنوعی دارد. گوشی‌های تاشوی موجود در بازار بسیار ضخیم‌اند و در صورتی که شرکت‌ها بخواهند از دو تا در محصولاتشان استفاده کنند، در دست گرفتن آن‌ها در حالت موبایل یا قرار دادنشان درون جیب می‌تواند سخت شود. ولی از آن‌جایی که استفاده از مکانیزم رول‌شونده احتمالا باعث افزایش ضخامت قابل توجه دستگاه نمی‌شود، با این روش ترکیبی می‌توانیم به صفحه بزرگ‌تری دست پیدا کنیم.

در گزارش امروز آمده که تصاویر این محصول در رویدادی در ماه آوریل به نمایش در می‌آید؛ جایی که احتمالا شاهد حضور سری TCL 20 هم خواهیم بود. با این حال، محصول حاضر فعلا یک دستگاه مفهومی است، و نمی‌دانیم که TCL برنامه‌ای برای عرضه عمومی آن خواهد داشت یا نه. با توجه به سابقه این شرکت در زمینه گوشی‌های تاشو نباید امید چندانی به عرضه این دستگاه داشته باشیم.

TCL در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ از مکانیزم لولای DragonHinge برای گوشی‌های تاشو رونمایی کرد و پارسال از موبایلی مفهومی با قابلیت سه بار تا شدن و دستگاه دیگری با نمایشگر رول‌شونده پرده برداشت. این شرکت در MWC 2019 اعلام کرد که منتظر است تا فناوری‌های مورد استفاده در این محصولات به قیمت منطقی برسد. بنابراین بسیار بعید است که ترکیبی از این دو فناوری در این مقطع زمانی به عنوان یک کالای مصرفی وارد بازار شود.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز