تک نیوز > رپورتاژ آگهی : تاثیر شبکه های اجتماعی در خرید و فروش آنلاین

تاثیر شبکه های اجتماعی در خرید و فروش آنلاین

Screen Shot 1400 01 07 at 10.57.52

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی تک نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

شبکه های اجتماعی یک انقلاب عظیم در روابط انسانی در کل دنیا بودشاید اگر پنجاه سال به مادربزرگ خود می گفتید که قرار است توسط یک گوشی تلفن ارتباط تصویری را با یک نفر در آن ور دنیا برقرار کنید، هرگز آن را باور نمی کرد حتی حرفتان را به مسخره می گرفتدر طول سال های اخیر مخصوصا قرن اخیر پیشرفت علم و تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی صورت گرفته است.

وجود این شبکه های اجتماعی شکل زندگی انسان ها را به کلی دچار تغییر نموده استدیگر لازم نیست برای دیدن عزیزانتان که در قاره ی دیگری زندگی می کند، هزاران کیلومتر راه برویدشما می توانید تنها با زدن دکمه ها در گوشی خود ارتباط تصویری پیدا کرده و شخص را ببینیدشبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ تحول عظیمی را در زندگی همه ی ما ایجاد نموده اندنه تنها ارتباطات انسانی بلکه خرید و فروش و روابط اقتصادی نیز با گسترش این ابزارها تغییر پیدا نمودعبارتی به نام خرید اینترنتی کل بازار را زیر و رو کرد.

بیش از یک سال است که اپیدمی خطرناک و مرگ باری در کل دنیا شیوع پیدا کرده استتمام دنیا به یکباره دچار قرنطینه های اجباری و بسیار سختی شدندبرخی از دولت ها به مردم اجازه ندادند تا برای مدت زیادی از خانه بیرون بیایندبا انجام این قرنطینه ها کل دنیا در خطر رکود اقتصادی و مواجه شدن با مشکلات مالی روبرو شدبرخی از کسب و کارها دچار ورشکستگی شدند و از بین رفتندشاید هرگز فکرش را هم نمی کردیم که در مدت یک سال تمام این اتفاقات عجیب و ناگوار بیفتد.

در این میان پدیده ای به نام خرید آنلاین و شبکه های اجتماعی رونق بیشتری از قبل گرفتنددوران کرونا برای بسیاری از کسب و کارها سخت و طاقت فرسا بود اما باید بدانید برای کسانی که دارای کسب و کارهای آنلاین بودند یک دوران طلایی شروع شدبیشتر مردم شروع به خریدهای آنلاین کردند و شبکه های اجتماعی یک ابزار قوی برای تبلیغ و فروش کالاها شدمی توان گفت همه گیری کرونا همان طور که برای اکثر افراد تهدید بزرگی بود برای بعضی دیگر هم فرصت طلایی شدمارکتینگ دیجیتال پدیده ای است که در حال حاضر رونق زیادی را بیش از هر چیز دارد.

کارخانجات، کارگاه های تولیدی و سایر کسب و کارهای تولیدی برای تامین مواد اولیه خود درخواست هایی آنلاین می دهند و با کمک شبکه های اجتماعی سعی در پیدا نمودن بهترین و با کیفیت ترین نوع مواد اولیه هستندقبل از دوران کرونا مراکز اصلی برای تهیه مواد اولیه برای اغلب مشاغل تولیدی وجود داشت اما بعد از اپیدمی و گسترش کسب و کارهای آنلاین در شبکه های اجتماعی رقابت ها برای فروش مواد اولیه بیشتر شد و تنوع نیز گسترش یافت.

این موضوع سبب شد که بیشتر مواد اولیه از تولید کننده مستقیما به دست مشتری برسد و دست دلالان کوتاه باشدبه طور مثال یک کارگاه قنادی را تصور کنید که برای تولید شیرینی نیاز به تخم مرغ داردبه وسیله ی شبکه های اجتماعی این کارگاه مواد اولیه خود را مستقیما از مرغداری ها تهیه می نماید و می تواند محصول با کیفیت تر را با قیمت بسیار مناسب تری را تهیه نمایدمی توان این موضوع را تغییر و تحول بسیار بزرگ در بازار دانستوجود رقبای زیاد در عرصه مواد اولیه سبب شده تا محصولات با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب تری در دسترس قرار گیرد.

برخی از مجموعه های صنعتی بهد از همه گیری کرونا تصمیم به تجهیز و یا تاسیس کارخانه خود نموده اندخرید کالاها و ابزارهای صنعتی به صورت حضوری می تواند ریسک و خطر بزرگی برای سلامتی همه افراد باشدهمچنین در شرایط مراجعه حضوری شما باید زمان زیادی را برای پیدا کردن و خرید کالای صنعتی خود نماییدشبکه های اجتماعی و فروش آنلاین کالاهای صنعتی این کمک را به تمام صاحبان کسب و کار نموده است که انتخاب گسترده و متنوعی را داشته باشند.

شما می توانید مجموعه ای مطمئن و قابل اعتماد را برای خرید کالاهای خود انتخاب کرده و بعد از بررسی کالاهای مورد نیاز بهترین گزینه ها را برای کارخانه و یا کارگاه خود انتخاب نماییدکیفیت کالاهای صنعتی اهمیت بسیار بالایی را دارددر هنگام تولید در صورتی که دستگاه ها و ابزارها کیفیت لازم را نداشته باشند قطعا خط تولید دچار مشکلات بسیار جدی خواهد شدوجود شبکه های اجتماعی کمک بزرگی برای انتخاب دستگاه ها و کالاهای صنعتی با کیفیت می باشدپیدا کردن کالاهایی با قیمت بسیار مناسب نیز یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین دستگاه ها و کالاهای صنعتی می باشد.

تیزرهای تبلیغاتی، بنرها، تبلیغات تلویزیونی و سایر روش های تبلیغات برای جذب مشتری راه های خوبی هستند اما هیچ کدام قدرت و نفوذ شبکه های اجتماعی را ندارندشاید این سوال پیش آید که چرا این شبکه ها در مدت زمان کمی قدرت بسیار زیادی را کسب نمودند؟ در حال حاضر به زندگی خودتان نگاهی بیندازیدروزانه چند ساعت از وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانید؟ قطعا مقدار آن بسیار بیشتر از دیدن تلویزیون و سایر رسانه ها می باشدهمین مورد باعث شده است تا وجود تبلیغات در شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار بیشتری را در خرید مشتری داشته باشد.

در مدت زمان کمی شغلی به نام بلاگری کردن تبدیل به یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا شدرسانه ای به نام اینستاگرام غول بزرگ تبلیغاتی برای کسب و کارها شدحتما شما نیز بلاگرهایی را در اینستاگرام دنبال می کنید که دوستشان داشته و اعتماد خوبی نسبت به آن ها داریدحال اگر یک بلاگر مورد اعتماد شما کالا و یا محصولی را تبلیغ کند که به آن نیاز دارید، اقدام به خرید آن نمی کنید؟ به احتمال 80 درصد همان کالا را برای خرید انتخاب می نمایید.

همان طور که گفتیم در حال حاضر اینستاگرام قدرتمند تر از سایر رسانه ها است و می تواند جذب مشتری بسیار زیادی را داشته باشد اما قدرت شبکه هایی مانند تلگرام و واتساپ نیز کم نیستالگوریتم بسیار دقیق و هوشمندانه ی اینستاگرام سبب شده تا ذهن افراد را در دست گرفته و نفوذ خوبی برای انتقال داده ها داشته باشدوجود عکس های زیبا و فریبنده و جامع بودن این رسانه باعث شده است که انتقال اطلاعات بسیار خوب انجام گیردالبته باید گفت که این رسانه یکی مراجع بزرگ و غنی برای افزایش آگاهی و اطلاعات جمعی می باشدشما می توانید اطلاعاتی را یاد بگیرید که شاید قبل از این یادگیری آن ها غیر ممکن بوده است.

یکی از مشکلات مهم در خرید محصولات خانگی بویژه در بخش نور و روشنایی در سایتها و شبکه های اجتماعی همواره انتخاب سایز و ابعاد لوستر و نوع کاربری آن است .

برای انتخاب سایز لوستر مورد نظر باید فضایی که قرار است لوستر در آن محل نصب شود را مد نظر قرار دهیداگر فضای شما بزرگ است، در انتخاب لوستر محدودیتی از نظر اندازه ندارید، ولی اگر فضای کوچکی دارید باید توجه کنید که به هنگام انتخاب لوستر بهتر است که از بین انواع ساده و مینیمال انتخابتان را انجام دهیدچرا که انتخاب لوستر بزرگ باعث بالا رفتن نور محیط می شود که در آن صورت به اجبار باید برخی از لامپ ها را خاموش نگه دارید تا نور زیاد محیط، باعث آزارتان نشودیکی از راههای ساده برای انتخاب اندازه لوستر مناسب برای فضا این است که ابعاد محیط (طول و عرضرا با هم جمع کرده و عدد حاصل اندازه لوستر مورد نظر بر حسب فوت را به شما می دهد که در آخر کافی است آن را به سانتیمتر تبدیل کنید. 

فروشگاه اینترنتی ویدفکتور یکی از مجموعه های است که توانسته با استفاده از شبکه های اجتماعی و قابلیت های وب سایت خود فروش و نرخ تعامل خوبی با کاربران خود برقرار کند .

باید همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که مواظب باشید تا در تله های شبکه های اجتماعی نیفتیدنوع استفاده از این رسانه ها بستگی به هر کسی داردمفید و یا مضر شما خودتان انتخاب می نماییدوقتی صفحه ی اینستاگرام شما باز می شود این شما هستید که انتخاب می کنید تا به دنبال چه اطلاعاتی برویدبرخی از تبلیغات نا معتبر نیز ممکن است توسط بلاگرها انجام شودبهتر است به هر کسی و به هر تبلیغی اعتماد نکنید تا دچار ضرر نگردیدبهتر است قبل از هر خریدی حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

واحد تبلیغات

واحد تبلیغات تک نیوز | ربات منتشر کننده تبلیغات سایت

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز