تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و نرم افزار و اپلیکیشن : آیفون خود را آپدیت کنید: اپل iOS 14.4.2 را برای رفع باگ امنیتی خطرناک منتشر کرد

آیفون خود را آپدیت کنید: اپل iOS 14.4.2 را برای رفع باگ امنیتی خطرناک منتشر کرد

4fxJtRFSxRMGs6yUsjhrkS 1200 80

اپل بروزرسانی iOS 14.4.2 را برای برطرف کردن یک باگ امنیتی خطرناک در آیفون‌ها منتشر کرد. توصیه می‌شود این آپدیت را هر چه سریع‌تر نصب کنید.

آپدیت iOS 14.4.2، یک آسیب‌پذیری جدی در موتور مرورگر WebKit را برطرف می‌کند. به گفته اپل، هکرها در حال سوءاستفاده از این حفره امنیتی هستند. تمام آیفون‌هایی که نسخه قدیمی‌تر از iOS 14.4.2 روی آن‌ها نصب است، آسیب پذیر بوده و ممکن است قربانی حمله شده باشند.

این آسیب‌پذیری آنقدر جدی است که اپل بروزرسانی iOS 12.5.2 را نیز منتشر کرده تا کاربران آیفون‌های قدیمی مثل آیفون 6، آیفون 5s و مدل‌های قدیمی آیپد نیز بتوانند دستگاه خود را به جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS 12 آپدیت کنند.

اپل می‌گوید هکرها به کمک این حفره امنیتی قادر به اجرای حمله Cross-site Scripting یا XSS هستند. این حمله چندین گزینه برای هک کردن گوشی در اختیار هکرها قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به ریدایرکت کردن کاربر به سایت‌های مخرب یا فیشینگ و سرقت اطلاعات از تاریخچه مرورگر اشاره کرد.

«Sean Wright»، محقق امنیتی شرکت Immersive Labs می‌گوید از آنجا که این آسیب‌پذیری در WebKit کشف شده، بسیاری از اپ‌ها و سایت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و چون هکرها فعالانه در حال سوءاستفاده از آن هستند، باید هر چه زودتر آیفون را به نسخه 14.4.2 آپدیت کرد.

بسیاری از کاربران از ترس باگ‌های احتمالی، از نصب نسخه جدید iOS خودداری می‌کنند. اما iOS 14.4.2 یک بروزرسانی کاملاً امنیتی است، بنابراین نصب آن را جدی بگیرید. با این کار آیفون شما در برابر آسیب‌پذیری مصون خواهد شد.

بروزرسانی اصلی آیفون یعنی iOS 14.5 نیز به زودی و احتمالاً در ماه آوریل منتشر می‌شود. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نسخه، App Tracking Transparency است که ردیابی کاربران را منوط به اجازه می‌کند و همان قابلیتی است که فیسبوک را خشمگین کرده است.

برچسب ها :

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز