تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و اخبار خودرو : تسلا دارای بزرگترین شبکه سوپرشارژر در اروپا است

تسلا دارای بزرگترین شبکه سوپرشارژر در اروپا است

tesla supercharger

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

تسلا بیش از ۶ هزار دستگاه سوپرشارژر در سراسر اروپا نصب کرده است که بیش از ۶۰۰ واحد از آن‌ها در انگلیس و ایرلند قرار دارند. به گزارش اتوکار، به‌ دنبال نصب اولین سوپرشارژر (Supercharger) این شرکت در اروپا همراه ‌با ورود خودروی الکتریکی تسلا مدل S به نروژ در سال ۲۰۱۳، ساخت و نصب ۶۰۳۹ دستگاه سوپرشارژر تنها ۸ سال طول کشید.

تعداد شارژرهای پیشرفته تسلا در سال ۲۰۱۶ به ۱۲۶۷ و در سال ۲۰۱۹ به ۳۷۱۱ دستگاه رسیده بود. سرعت عرضه تسلا در طول زمان به‌طور چشمگیری افزایش یافت؛ زیرا دولت‌ها اقدامات لازم را برای ایجاد انگیزه در توسعه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای الکتریکی انجام می‌دادند و به همین علت تنها بیش از ۲ هزار دستگاه سوپرشارژر تسلا در دو سال گذشته نصب شد.

اکنون تسلا دارای سوپرشارژرهایی در ۶۰۱ مکان مختلف است که شامل ۲۷ کشور در اروپا می‌شود. اخیراً این شرکت شارژر خود را در آتن یونان نصب کرد؛ اما بزرگ‌ترین سایت‌های آن در نروژ قرار دارد. ایستگاه شارژ Nebbenese دارای ۴۴ دستگاه سوپرشارژر است.

یکی از مسئولان تسلا در این زمینه گفت:

از زمان ورود خودروی برقی مدل ۳، صاحبان تسلا معادل بیش از ۳۰۰۰ سفر برگشت به ماه یا حدود ۲۲ سفر برگشت به مریخ را با استفاده از شبکه سوپرشارژر اروپا طی کرده‌اند.

در انگلیس اکنون ۶۲۴ سوپرشارژر وجود دارد که بیش از ۱۰۰ مورد از این تعداد از تابستان سال گذشته که تسلا پانصدمین دستگاه سوپرشارژر خود را در سواحل این کشور نصب کرد، اضافه شده‌اند. شبکه سوپرشارژر تسلا ترکیبی از مدل‌های قدیمی V2 و جدیدترین دستگاه‌های V3 است. شارژرهای V2 که اکثریت را تشکیل می‌دهند، دارای ظرفیت شارژ ۱۵۰ کیلووات هستند و برای شارژ کامل نسخه‌ی پایه ۸۵ کیلووات ساعتی تسلا مدل اس، ۷۵ دقیقه زمان لازم دارند.

تاکنون بیش از ۱۳۰ دستگاه شارژر نوع V3 در انگلیس نصب شده است. ظرفیت این شارژرها ۲۵۰ کیلووات است و می‌توانند با سرعت تقریبی ۱۰۰۰ مایل ‌بر ساعت شارژ کنند.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز