تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : شیائومی می 11 پرو معرفی شد؛ پرچمداری با بزرگترین سنسور دوربین

شیائومی می 11 پرو معرفی شد؛ پرچمداری با بزرگترین سنسور دوربین

Mi 11 Pro

شیائومی دقایقی قبل روی صحنه رفت تا از جدیدترین محصولات خود رونمایی کند. اولین موبایلی که شیائومی از سری می ۱۱ معرفی کرده، می ۱۱ پرو است که در ۳ رنگ سبز، مشکی و سفید به دست کاربران می‌رسد.

این گوشی از نمایشگر 2k با اندازه ۶.۸۱ اینچی، با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، +HDR10 و دالبی ویژن بهره می‌برد. به گفته شیائومی نمایشگر همچنین با گوریلا گلس ویکتس پوشانده شده تا در مقابل ضربه و خط و خش محافظت شود. علاوه بر این موفق به دریافت امتیاز +A از دیسپلی میت شده است.

شیائومی می ۱۱ پرو از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ نیرو می‌گیرد. به گفته کمپانی چینی سیستم خنک کننده این گوشی موجب می‌شود بازی Genshin Impact حتی پس از نیم ساعت اجرا در به دمای ۴۹.۳ درجه سانتیگراد برسد که در مقایسه با دیگر گوشی‌ها حدود ۲ تا ۳ درجه خنک‌تر است.

می ۱۱ پرو از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی جدید با تکنولوژی سیلیکون اکسیژن بهره می‌برد و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند که تنها در عرض ۳۶ دقیقه می‌تواند گوشی را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. علاوه بر این گوشی از شارژ سریع ۶۷ پشتیبانی می‌کند که قدرت بسیار بالایی محسوب می‌شود. در صورت استفاده از شارژر بیسیم، شارژ کامل در حدود ۴۲ دقیقه زمان می‌برد. به دلیل ظرفیت بالای باتری، اما وزن گوشی چندان کم نیست و به ۲۰۸ گرم می‌رسد. ضخامت گوشی هم ۸.۵۳ میلی‌متر است.

در جعبه برخی از مدل‌ها شارژر قرار داده نمی‌شود ولی اگر خریدار درخواست شارژر را داشته باشد، بدون هیچ هزینه‌ای همراه با گوشی به دست‌ش می‌رسد. این گوشی همچنین به اسپیکر استریو مجهز شده که در همکاری با هارمن کاردن توسعه یافته است. شیائومی همچنین از یک شارژر وایرلس ۸۰ واتی با ظاهری مدرن و مینیمال رونمایی کرده که امکان شارژ می ۱۱ پرو را نیز دارد.

اما در بخش دوربین، شیائومی می ۱۱ پرو به دوربین سه گانه شامل حسگر ایزوسل GN2 سامسونگ با اندازه‌ای نزدیک به یک اینچ مجهز شده که ۵ برابر بزرگتر از سنسور موجود در آیفون ۱۲ پرو است و بزرگترین حسگر دوربین موبایل در بین تمامی گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. این حسگر ۵۰ مگاپیکسلی حسگرهای ۱.۴ میکرونی دارد که در حالت سوپر پیکسل با ترکیب هر ۴ پیکسل به اندازه ۲.۸ میکرونی می‌رسد. این دوربین همچنین از لنز ۸ المانی و لرزشگیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد. یکی از دوربین‌های دیگر گوشی، تله‌ ماکرو ۸ مکاپیکسلی است که امکان زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم دیجیتال ۵۰ برابری را دارد. این دوربین همچنین به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. دوربین سوم هم به حسگر سونی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.

می ۱۱ پرو به قابلیت فیلم‌برداری 8K هم مجهز شده و علاوه بر این گوشی در حالت سوپر اسلوموشن امکان فیلم‌برداری با نرخ ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. از دیگر مشخصات گوشی باید به بهره‌مندی از گواهینامه استاندارد IP68 اشاره کرد. این اولین باری است که این گواهینامه به گوشی‌های شیائومی راه پیدا می‌کند. می ۱۱ پرو به لطف این گواهینامه می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد. شیائومی همچنین به قدری از مقاومت گوشی خود مطمئن است که حتی در زمان معرفی، تیزری از بردن گوشی به عمق ۴۲ متری نمایش داد. البته تاکید دارد که اگر قصد فیلم‌برداری در زیر آب را دارید بهتر است از کیس‌های ضد آب استفاده کنید. می ۱۱ پرو همچنین به وای‌فای ۶ با حداکثر سرعت ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه مجهز شده که می‌تواند در مدت زمان ۵.۳ ثانیه یک فایل یک گیگابایتی را دانلود کند.

قیمت این گوشی برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۴۹۹۹ یوآن (معادل حدود ۷۶۰ دلار) اعلام شده و مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی ۵۲۹۹ یوآن (معادل حدود ۸۱۰ دلار) و مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی هم ۵۶۹۹ یوآن (معادل حدود ۸۷۰ دلار) قیمت دارند.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز