تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و معرفی : رونمایی سامسونگ از یک تکنولوژی رادیویی جدید 5G با پهنای باند بالاتر

رونمایی سامسونگ از یک تکنولوژی رادیویی جدید 5G با پهنای باند بالاتر

سامسونگ از یک تکنولوژی رادیویی جدید ۵G رونمایی کرده که پهنای باند مورد نیاز برای باند متوسط را دو برابر می‌کند. به لطف تکنولوژی جدید، نیازهای سخت‌افزاری اپراتورها کاهش می‌یابد و پیاده‌سازی ۵G هم ساده‌تر شده و ارزان‌تر تمام می‌شود.

 

در تکنولوژی جدید سامسونگ پهنای باند رادیویی ۵G در طیف باند میانه از ۲۰۰ مگاهرتز در شبکه‌های فعلی به ۴۰۰ مگاهرتز افزایش یافته است. به کمک این پهنای باند بالاتر، فناوری کمپانی کره‌ای موجب می‌شود کارایی شبکه‌های ۵G طیف باند میانه اپراتورها افزایش یابد و در عین حال نیاز به تغییرات سخت‌افزارهای رادیویی کمتری باشد. این موضوع شامل شرایطی است که یک اپراتور دارای فرکانس‌های غیر همجوار با پهنای باند ۴۰۰ مگاهرتز باشد. اپراتورهای شبکه ۵G همچنین به لطف این تکنولوژی می‌توانند از قابلیت‌های به اشتراک گذاری زیر ساخت های شبکه با دیگر اپراتورها بهره ببرند.

فرکانس‌های باند میانه ترکیبی از پوشش وسیع، سرعت بالا و تاخیر پایین را در اختیار کاربران شبکه‌های موبایل ۵G قرار می‌دهد. تکنولوژی جدید رادیویی سامسونگ شامل تجهیزات Massive MIMO است و به پیاده‌سازی ۵G در طیف باند میانه توسط اپراتورها سرعت می‌بخشد. راهکارهای باند پهن جدید سامسونگ شامل تجهیزات Massive MIMO از اوایل سال ۲۰۲۲ به اپراتورها عرضه می‌شود.

 

سامسونگ همچنین چندی پیش از یک تکنولوژی دیگر مرتبط با پشتیبانی از طیف باند میانه ۵G به نام «Mobility Enhancer» رونمایی کرده بود. این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی، گذردهی شبکه برای موبایل‌ها، در تجهیزات Massive MIMO را به میزان تا ۳۰ درصد بهبود می‌دهد.

با معرفی گوشی‌های هوشمندی که از ۵G پشتیبانی می‌کنند عطش کاربران برای تجربه این شبکه پر سرعت و با تاخیر پایین هم رو به افزایش است. حتی چند ماهی می‌شود که پشتیبانی از ۵G راه خود را به گوشی‌های میان‌رده هم باز کرده است. فناوری جدید سامسونگ به اپراتورها کمک می‌کند که علاوه بر بهره‌مندی از پهنای باند بالاتر، هزینه مورد نیاز برای تجهیزات سخت‌افزاری را نیز کاهش دهند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز