تک نیوز > اخبار و اخبار خودرو : نسخه مخصوص تویوتا لندکروزر برای حمل واکسن کرونا معرفی شد

نسخه مخصوص تویوتا لندکروزر برای حمل واکسن کرونا معرفی شد

toyota land cruiser 78 vaccine delivery vehicle

سال گذشته همه با پدیده جدیدی مواجه شدیم. همه‌گیری کرونا ویروس، زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر کره زمین، تحت تاثیر قرار داد. به این ترتیب، بسیاری از شرکت‌ها و افراد به دنبال یافتن راه چاره رفتند. حاصل این تلاش‌ها، واکسن‌های ساخته شده توسط کشورهای مختلف بود. اما انجام فرایند واکسیناسیون در نقاط مختلف جهان، اصلا کار ساده‌ای نیست. اینجاست که سر و کله تویوتا پیدا می‌شود تا در راه کمک به این وظیفه اجتماعی، ایفای نقش کند. تویوتا در جدیدترین اقدام خود، نسخه‌ای سفارشی از لندکروزر ۷۸ را که به یخچال مخصوص حمل واکسن مجهز شده، معرفی کرده‌است.

تویوتا در همکاری با واحد Toyota Tsushu و گروه درمانی B Medical Systems، این SUV خاص را به تولید رسانده اند. این خودرو که نمونه تجاری لندکروزر سری ۷۰ به حساب می‌آید، به کمک سیستم تبرید و خنک سازی که به آن مجهز شده است، می‌تواند واکسن‌ها را به اقصی نقاط جهان، برساند.

 
 

نکته جالب اینجاست که این لندکروزر سفارشی، قبل از رسیدن به مرحله تولید، از لحاظ استانداردهای کیفی و ایمنی، به تایید سازمان بهداشت جهانی هم رسیده است.

این تاییدیه سبب می‌شود که دولت‌ها و ارگان‌ها بتوانند با خیال راحت از این خودرو برای جابجایی واکسن، استفاده کنند. این امر به خصوص در کشورهای در حال توسعه که بسیاری از استانداردها در آنجا رعایت نمی‌شوند، اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

این لندکروزر سری ۷۰ با سیستم تبرید ساخت گروه B Medical Systems با کد اختصاصی CF850 همراه شده است که می‌تواند ۴۰۰ پکیج واکسن را در محفظه ۳۹۶ لیتری خودش، جای دهد. این یخچال پیشرفته همچنین از یک باتری مستقل بهره می‌برد که می تواند تا ۱۶ ساعت، برق سیستم را فعال نگه دارد.

این قابلیت، مزیتی ویژه برای حمل واکسن است. در عین حال، می‌توان باتری‌های مجموعه خنک نگه دارنده را در هنگام حرکت خودرو یا از طریق منبع تغذیه خارجی هنگام پارک آن، شارژ کرد.

تویوتا خاطر نشان کرده که حدود ۲۰ درصد از واکسن‌های عرضه شده به کشورهای در حال توسعه، به دلیل عدم وجود یخچال‌های مناسب در فرایند عرضه، از بین می‌روند. چند ماه است که عرضه عمومی واکسن‌های کووید ۱۹ در اکثر کشورهای جهان، آغاز شده است.

در این میان، وجود وسایل نقلیه کاربردی همچون لندکروزر ۷۸ می‌تواند روند واکسیناسیون را سرعت بخشد و به توزیع عادلانه‌تر، کمک کند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز