تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : قیمت بسته TD LTE ایرانسل افزایش یافت

قیمت بسته TD LTE ایرانسل افزایش یافت

irancell

قیمت بسته‌های اینترنت TD LTE ایرانسل از ابتدای سال جدید با تغییراتی همراه شده است. این افزایش قیمت همزمان با حذف برخی بسته‌های دانلود نامحدود ساعتی و شبانه این اپراتور برای مشترکین خود بوده است.

 

آنطور که کاربران این سرویس گزارش می‌دهند ایرانسل نرخ‌های جدیدی را برای بسته‌های اینترنت ثابت بی‌سیم خود در نظر گرفته و برخی بسته‌ها را نیز حذف کرده است. این تغییرات باعث افزایش نرخ بسته‌ها و نیز کاهش حجم آنها شده است.

در حال حاضر کاربری که پیش از این بسته نامحدود با سرعت ۸ مگابیت و با مصرف منصفانه ۸۰ گیگابایت را حدود ۷۶ هزار تومان خریداری می‌کرد هم اکنون باید این بسته را با قیمت ۸۵ هزار تومان دریافت کند و البته مدل نامحدود آن نیز برداشته شده است.

یا در مثالی دیگر بسته ۳۶۰ گیگابایتی حذف و بسته ۳۰۰ گیگابایتی جانشین آن شده. قیمت‌ها حدود ۱۵ درصد افزایش یافته‌اند. در نمونه دیگری، بسته ۹۰ روزه ۷۰ گیگابایت که با احتساب مالیات ۱۰۳ هزار تومان بوده، هم‌اکنون ۶۰ گیگابایت شده و با قیمت ۱۰۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. این موضوع درحالی اتفاق می‌افتد که با تصویب افزایش ۱۰ درصدی تسهیم درآمد اپراتورها در ماه گذشته، اجازه افزایش هزینه اینترنت به اپراتورها داده نشد و ایرانسل نیز با تمدید پروانه خود پیش از سال جدید عملا مشمول این قانون نشد.

روابط عمومی ایرانسل اعلام کرده که این تغییرات با بررسی الگوی مصرف مشترکان و با هدف حفظ و ارتقای کیفیت این خدمت، انجام شده است. متن بیانیه‌ای که روابط عمومی ایرانسل در اختیار رسانه‌ها گذاشته شده به شرح زیر است:

«ایرانسل در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹، بسته‌های تشویقی اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) جدیدی را به مشترکان این خدمت ارائه کرده است. این تغییر با بررسی الگوی مصرف مشترکان و با هدف حفظ و ارتقای کیفیت این خدمت، انجام شده است. بسته‌های تشویقی اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) ایرانسل، با هدف ارائه امکان مدیریت هزینه مصرف دیتا به مشترکان، با قیمت مقرون به صرفه، به صورت دوره‌ای در اختیار مشترکان ایرانسل قرار می‌گیرد و پس از گذشت بازه‌های زمانی، بازنگری می‌شود و پیش از اعمال نهایی، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) پیشنهاد می‌شود.»

آن‌گونه که از بیانیه ایرانسل می‌توان نتیجه‌گیری گرفت، گران‌شدن بسته‌ها با تأیید رگولاتوری انجام شده و از آنجا که پیش از آغاز سال جدید صورت گرفته، با مصوبه مجلس نیز مغایرت ندارد؛ با این وجود انتقادات بسیاری از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به این گرانی صورت گرفته است.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز