تک نیوز > اخبار و اخبار خودرو : تسلا با تحویل 184800 خودرو رکورد بهترین فصل خود را شکست

تسلا با تحویل 184800 خودرو رکورد بهترین فصل خود را شکست

Tesla Model 3 2018 1280 02 1

تسلا اخیرا آمار فروش مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است. طبق این آمار تسلا موفق شده ۱۸۴,۸۰۰ دستگاه مدل Y، مدل ۳، مدل S و مدل X را به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد. این رکورد در حالی بدست آمده که خودروساز کالیفرنیایی فروش بین ۱۶۰ الی ۱۸۸ هزار دستگاه را هدفگذاری کرده بود.

 

پیش از این بهترین رکورد فروش تسلا در یک بازه سه ماهه، در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ ثبت شده بود. در آن مقطع این کمپانی توانست ۱۸۰,۵۷۰ دستگاه از محصولات خود را به دست مشتریان برساند. با توجه به اینکه این برند نوپا هیچگاه در سه ماهه نخست سال فروش بهتری نسبت به بازه مذکور نداشته، ثبت چنین رکوردی غیرمنتظره تلقی می‌شود.  در ادامه در تک نیوز میخوانید

نگاهی به جزئیات آمار منتشر شده نشان می‌دهد تسلا در سه ماهه نخست امسال ۱۸۲,۷۸۰ دستگاه مدل ۳ و مدل Y به مشتریان تحویل داده است. در مقابل تعداد مدل S و مدل Xهای فروخته شده تنها به ۲,۰۲۰ دستگاه می‌رسد.

نکته جالب دیگر اینکه طبق این آمار، حجم تولید در مدت یاد شده برابر با ۱۸۰,۳۳۸ دستگاه بوده، حال آنکه رقم تحویلی بیشتر از این رقم است. این امر بخاطر آنست در سال جدید مدل S و مدل X جدیدی ساخته نشده و نمونه‌های تحویلی تولید سال قبل هستند. این کمپانی خود را برای عرضه نسخه بروز شده از دو مدل مورد بحث آماده می‌کند. اگر تاخیری در کار نباشد، تحویل این دو مدل از اواخر امسال آغاز خواهد شد.

آنطور که تسلا در گزارش خود اشاره کرده، استقبال از مدل Y در چین بسیار بالا بوده و این کراس‌اوور جدید در آن کشور از فروش مناسبی برخوردار است. به گفته این کمپانی مدل S و X جدید هم در جلب نظر مثبت مشتریان فوق‌العاده موفق عمل کرده‌اند و تولید آنها با تمام ظرفیت بزودی شروع می‌شود.

ناگفته نماند تسلا تاکید کرده ارقام منتشر شده ممکن است حدود ۰.۵% یا کمی بیشتر خطا داشته باشند. همچنین درآمد خالص و صورت‌های مالی بعدا اعلام خواهند شد. حتما می‌دانید درآمد تسلا فقط از فروش خودرو نیست و این برند آمریکایی در حوزه‌های مختلفی نظیر فروش حق آلایندگی و یا پک های باتری خانگی نیز فعالیت دارد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز