تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : تیم کوک: از انتقادات فیسبوک نسبت به قابلیت حریم خصوصی iOS شوکه شده‌ام

تیم کوک: از انتقادات فیسبوک نسبت به قابلیت حریم خصوصی iOS شوکه شده‌ام

20150929 tim cook 0107

تیم کوک مدیرعامل اپل اخیرا با خبرنگار نیویورک تایمز درباره قابلیت جدید حریم خصوصی iOS، منازعه با فیسبوک و شبکه اجتماعی «پارلر» مصاحبه‌ای انجام داده است. او در این مصاحبه که دوشنبه منتشر می‌شود، گفته از انتقاداتی که اپل بابت قابلیت جدید حریم خصوصی iOS دریافت کرده شوکه شده است.

 

«کارا سوییشر» از نیویورک تایمز در بخشی از این مصاحبه از مدیرعامل اپل می‌پرسد: «واکنش‌تان نسبت به فیسبوک که می‌گوید شما اساسا کسب و کار آن‌ها را با بحران مواجه می‌کنید چیست؟» تیم کوک در پاسخ می‌گوید: «تمام کاری که ما می‌کنیم این است که به کاربر اختیار می‌دهیم تا ردیابی شدن یا نشدنش را انتخاب کند. فکر می‌کنم مقاومت در برابر چنین استدلالی دشوار باشد. از مشاهده این حجم از اعتراض نسبت به این تغییر شوکه شده‌ام.»

اپل به‌زودی قابلیت App Tracking Transparency را که در حال حاضر در فاز بتای ۶ قرار دارد، با iOS 14.5 منتشر می‌کند. این یعنی تمامی اپلیکیشن‌هایی که به شناساگر تبلیغاتی آیفون دسترسی دارند باید قبل از ردیابی فعالیت‌های کاربر از او مجوز بگیرند. این تغییر در چند ماه اخیر انتقادات زیادی را به‌خصوص از سمت شرکت فیسبوک به دنبال داشته است. فیسبوک می‌گوید تغییر یادشده به کسب و کارهای کوچک آسیب می‌زند.

غول شبکه‌های اجتماعی مدعی است که تجارت کسب و کارهای کوچک مبتنی بر نمایش تبلیغات سفارشی است و App Tracking Transparency کارکرد این تبلیغات را پایین می‌آورد. با این حال، وقتی در این مصاحبه از تیم کوک پرسیده شد که App Tracking Transparency چقدر روی فیسبوک اثر می‌گذارد، مدیرعامل اپل گفت: «من روی فیسبوک تمرکز ندارم، بنابراین نمی‌دانم.»

فیسبوک ابتدا با تمام قوا علیه App Tracking Transparency به پا خاست؛ ولی در چند وقت اخیر لحن خود را تغییر داده است. مارک زاکربرگ حالا مدعی است که این تغییرات جدید می‌تواند به نفع فیسبوک باشد چون دست بالا را در فضای تبلیغات آنلاین به آن‌ها می‌دهد.

مصاحبه کامل سوییشر با تیم کوک فردا از طریق پادکست Sway منتشر می‌شود.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز