تک نیوز > اخبار و اخبار خودرو : جانشین لامبورگینی اونتادور سال 2022 از راه می‌رسد

جانشین لامبورگینی اونتادور سال 2022 از راه می‌رسد

lamborghini sian in purple green and white high angle door up photo by juan pablo saenz

باید اعتراف کنیم که از دیدن نسخه‌های مختلف و نسبتا تکراری اونتادور در سالهای اخیر، خسته شده‌ایم. جانشین مورسیه لاگو که از سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد، بر خلاف انتظار، چرخه تولید هفت ساله را طی نکرد و عمر طولانی‌تری یافت. این گاو خشمگین موتور وسط که زاده دیار سنت آگاتا است، دیگر رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته است. اما جای نگرانی وجود ندارد. چرا که طبق گزارش‌های جدید، جانشین رسمی اونتادور هم به زودی به دنیا معرفی خواهد شد.  درادامه در تک نیوز میخوانید..

نشریه انگلیسی Autocar تایید کرده که یکی از دو خودرو ۱۲ سیلندر لامبورگینی که تا پایان امسال رونمایی می‌گردد، جانشین اونتادور است که عرضه آن برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است. مدل رونتون که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد را هم می‌توان پیش نمایشی احتمالی از این محصول دانست. اگر به یاد داشته باشید، میتجا بورکرت، مدیر طراحی لامبورگینی، در سپتامبر ۲۰۱۹ و زمان رونمایی مدل سیان FKP 37، به مقام خود منصوب شد. اکنون به نظر می‌رسد که جانشین اونتادور ضمن بهره بردن از پیشرانه هیبریدی، از زبان طراحی کاملا متفاوتی هم بهره خواهد برد.

مائوریتزیو ریجیانی، مدیر فنی لامبورگینی، قبلا گفته بود که پیشرانه V12 لامبورگینی از توربو شارژر استفاده نخواهد کرد. در عوض، یک سیستم هیبرید پیشرفته، قدرت خروجی این موتور را به بیشینه‌ترین حالت ممکن می‌رساند.

در عین حال، لامبو می‌تواند آلایندگی سوپر اسپرت جدیدش را هم تا حد بسیار خوبی کنترل کند. سیستم چهار چرخ محرک نیز بر روی این اتومبیل قرار می‌گیرد تا در ترکیب با پیشرانه هیبرید، پرفورمنس فوق العاده‌ای برای خودرو به ارمغان بیاورد.

وزن، اصلی‌ترین دشمن پرفورمنس یک خودرو است. بنابراین احتمالا جانشین اونتادور به کمک یک سوپر خازن تعبیه شده در گیربکس و باتری‌های لیتیوم یونی، اضافه وزن خود را جبران می‌کند. در مدل سیان FKP 37، اضافه وزن خودرو فقط ۷۵ پوند (۳۴) کیلوگرم بود. در حالی که قوای محرک هیبریدی به مراتب وزن خودرو را بالاتر می‌برد. سیستم هیبرید لامبو با نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱، ۳۴ اسب بخار قدرت دارد.

درباره دیگر محصول ۱۲ سیلندر جدید لامبو، گویا این خودرو قرار است که تکنولوژی سوپر خازن را از سیان FKP 37 به ارث ببرد. به همین واسطه، قدرت خروجی آن به ۸۰۸ اسب بخار می‌رسد. یک رده پایین‌تر در سبد تولیدات لامبو، نسخه جدید اوروس پلاگین هیبرید را می‌بینیم که از ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود. اما برای جایگزینی هوراکان، فعلا تا ۲۰۲۴ برنامه‌ای در لامبورگینی تعریف نشده است. آخرین محصول جدید این سوپر اسپرت ساز ایتالیایی، یک گرند تورر الکتریکی ۲+۲ خواهد بود که مراحل تحقیق و توسعه را می‌گذارند، اما فعلا تا سال ۲۰۲۵ خبری از عرضه آن به گوش نمی‌رسد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز