تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : تیم کوک می‌گوید ۱۰ سال بعد احتمالا دیگر در اپل نخواهد بود

تیم کوک می‌گوید ۱۰ سال بعد احتمالا دیگر در اپل نخواهد بود

b0dac67dd2ea5ee2b1d4ef457cfb23d9

مدیرعامل اپل در مصاحبه با «کارا سوییشر» خبرنگار نیویورک تایمز درباره آینده خود و زمانی صحبت کرد که او احتمالا اپل را ترک خواهد کرد. تیم کوک در بخش انتهایی مصاحبه با سوییشر در پادکست Sway به این سوال پاسخ داد که آیا ۱۰ سال دیگر هنوز در اپل خواهد بود یا نه.در ادامه در تک نیوز میخوانید

 

کوک می‌گوید احتمالا ۱۰ سال بعد دیگر مدیرعامل اپل نخواهد بود، اما هنوز زمان زیادی باقی مانده است. او در صحبت‌هایش اطلاعاتی درباره جانشین احتمالی خود برای سمت مدیرعاملی اپل منتشر نکرد. این شرکت در چند وقت اخیر بخشی از مدیران قدیمی خود را عوض کرده و دیدگاه‌های تازه‌ای را به تیم مدیریتی خود اضافه کرده است. برای مثال در طول دو سال اخیر افرادی مثل جانی آیو، فیل شیلر و دن ریچو از سمت خود کنار رفتند و جایشان را به افرادی با تفکرات جدید دادند.

تیم کوک از سال ۱۹۹۷ در اپل مشغول کار است و در سال ۲۰۱۱ پس از مرگ استیو جابز مدیرعامل این شرکت شد. کوک پارسال تولد ۶۰ سالگی خود را جشن گرفت و طبیعتا این گمانه‌زنی در فضای رسانه‌ای مطرح شد که او تا چند سال دیگر مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت جهان خواهد بود.

پاسخ کوک از تداوم مدیرعاملی او بر اپل حداقل برای چند سال دیگر حکایت می‌کند. نشریه بلومبرگ پارسال در گزارشی مدعی شد که اپل تمرکز بیشتری را به مقوله جانشینی تیم کوک معطوف کرده و گزینه‌هایی مثل «جف ویلیامز» یا «جان ترنوس» را به عنوان کاندیداهای مدیرعاملی این شرکت در نظر گرفته است.

در ادامه می‌توانید متن مکتوب مصاحبه کوک و سوییشر را بخوانید:

کوک: ده سال دیگر؟ شاید نه. ولی می‌توانم به شما بگویم که در حال حاضر احساس خوبی دارم و هنوز زمان زیادی باقی مانده است. ولی ده سال دیگر زمان زیادی است، و فکر نمی‌کنم که ده سال دیگر این‌جا باشم.

سوییشر: اگر در اپل نباشید چه کار خواهید کرد؟

کوک: هیچ ایده‌ای ندارم چون آن‌قدر این شرکت را دوست دارم که تصور زندگی‌ام بدون [اپل] دشوار است. بنابراین فکر نمی‌کنم تا زمانی که دیگر این‌جا نباشم بدانم کجا خواهم بود. زیرا با چنان سرعتی در حال حرکتم که تا متوقف نشوم واقعا نمی‌توانم در موردش فکر کنم. منظورم را می‌فهمید؟

سوییشر: شاید بهتر باشد کمی استراحت بکنید؟

کوک: [می‌خندد]

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز