تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : آمازون در پی تأسیس فروشگاه برای عرضه کالاهای مانده در انبار

آمازون در پی تأسیس فروشگاه برای عرضه کالاهای مانده در انبار

ecamazon01 880x586 1

به گزارش بلومبرگ آمازون قصد دارد با افتتاح چندین فروشگاه تخفیفی برخی از لوازم فروخته نشده خود را با تخفیف‌های بسیار زیاد به فروش برساند.

 

در این گزارش عنوان شده است که محصولات از موجودی انبار‌های خود آمازون تهیه خواهد شد و این شرکت قصد دارد با افتتاح چند خرده‌فروشی‌ موقت در مراکز خرید و پارکینگ‌ها آن‌ها را به فروش برساند. کالاهایی که برای این تصمیم در نظر گرفته‌ شده‌اند شامل برخی اقلام کوچک مانند کالاهای خانگی، اسباب بازی، وسایل آشپزخانه و وسایل الکترونیکی می‌شود که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

پیش از این در سال ۲۰۱۹ گزارش ارائه شده بود که آمازون میلیون‌ها لوازم خود – از تلویزیون گرفته تا پوشک – را که نمی‌تواند بفروشد، می‌سوزاند و از بین می‌برد. البته آمازون پس از آن متعهد شد که با تنظیم یک برنامه جدید محصولات فروخته نشده خود را به نیازمندان اهدا کند.

 
 

با این وجود آمازون فعلا به دلیل تاثیر و ضررهای ویروس کرونا این ایده را کنار گذاشته است. به علاوه آن‌ها به تازگی فروشگاه‌های مواد غذایی تازه خود را در لس آنجلس افتتاح کرده‌اند و قصد دارند روی آن تمرکز داشته باشند.در ادامه میخوانید

بلومبرگ در گزارش خود خاطرنشان کرد که آمازون در حال حاضر با بیش از ۵۰۰ فروشگاه هول فودز – که بر محصولات طبیعی و ارگانیک تمرکز دارد – ۹۶ فروشگاه آمازون فِرِش، فروشگاه آمازون گو، هفت خرده‌فروشی‌ موقت و سایر فروشگاه‌های دائمی در عرصه خرده‌فروشی‌ها حضور قابل توجهی دارد.

همچنین آمار ارائه شده از استاتیستا عنوان می‌کند که لوازم الکترونیکی و لوازم منزل از مهم‌ترین کالاهای مصرفی وب‌سایت آمازون به شمار می‌روند، بنابراین لحاظ کردن این محصولات در تخفیف‌های آن‌ها می‌تواند در این زمینه به رشد فروش محصولات تحفیف‌دار کمک زیادی کند. با توجه به محبوبیت جمعه سیاه در چند سال گذشته، به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان تمایل زیادی به تخفیف‌ها داشته و به سادگی در صف‌ها و فروشگاه‌های مربوط به تخفیف‌ها قرار می‌گیرند. وجود چنین ایده‌ای برای فروش محصولات غیرقابل فروش خوب به نظر می‌رسد اما نه در زمان شیوع ویروس کرونا.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز