تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : تعداد کاربران مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم در حال افزایش است

تعداد کاربران مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم در حال افزایش است

RE4ncJa

مایکروسافت با بازسازی مرورگر اج کرومیوم توانست توجه کاربران را به خود جلب کند. تا جایی که این نسخه دسکتاپ این مرورگر توانست سال گذشته میلادی جایگزین فایرفاکس به عنوان سومین مرورگر محبوب بعد از گوگل کروم و سافاری شود.

 

براساس گزارش سال ۲۰۲۰ موسسه «NetMarketShare»، مرورگر اج کرومیوم توانست ۷.۵۹ درصد سهم بازار مرورگر دسکتاپ را از آن خود کند. اکنون، شرکت تحلیلی دیگری به نام «StatCounter» نیز اعلام کرده که طی چند هفته گذشته تعداد کاربران مرورگر اج نسبت به فایرفاکس به شکل محسوسی افزایش یافته است.

در حالیکه داده‌های این موسسه نشان نمی‌دهد کاربران فایرفاکس بعد از ترک این مرورگر، به سراغ اج رفته‌اند، اما اطلاعات آماری حاکی از آن است که سهم بازار مرورگر ردموندی‌ها از ۷.۸۱ درصد در سال گذشته میلادی به ۸.۰۳ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. این در حالی است که سهم فایرفاکس در مدت مشابه از ۸.۱ درصد به ۷.۹۵ درصد کاهش یافته است. براساس گزارش StatCounter، مایکروسافت اج تاکنون چنین رکوردی نزده است.

 

با وجود افزایش تعداد کاربران اج، این مرورگر نتوانست جایگاه دوم را در بین محبوب‌ترین مرورگرهای دسکتاپ از آن خود کند. با وجودی که تعداد کاربران سافاری اواخر سال گذشته میلادی روند نزولی داشت، اما این مرورگر با سهم ۱۰.۱۱ درصد دومین رتبه دومین مرورگر محبوب را از آن خود کرد. اگر این روند نزولی تعداد کاربران ادامه داشته باشد انتظار می‌رود که مایکروسافت اج به زودی جای سافاری را در رتبه دوم گرفته و از آن خود کند.

به نظر می‌رسد برخی از کاربران تمایلی به رها کردم مرورگر اینترنت اکسپلورر ندارند و اطلاعات آماری StatCounter نیز نشان می‌دهد که سهم ۱.۷ درصدی این مرورگر منسوخ شده به کندی در حال کاهش است.

داده‌های آماری ارائه شده تنها مروبط به نسخه دسکتاپ است. با نگاهی به همه پلتفرم‌ها اعم از دسک تاپ، تبلت و موبایل متوجه می‌شویم که کاربران آیفون و آیپد باعث شده‌اند سافاری بتواند با سهم ۱۹.۰۳ درصدی رتبه دوم را از آن خود کند. این در حالی است که فایرفاکس با اختلاف ۰.۲۳ درصد در رتبه بالاتری از مرورگر اج قرار دارد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز