تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : پایان کار یکی دیگر از خدمات یاهو؛ Yahoo Answers در ۱۴ اردیبهشت تعطیل می‌شود

پایان کار یکی دیگر از خدمات یاهو؛ Yahoo Answers در ۱۴ اردیبهشت تعطیل می‌شود

Yahoo w600

«Yahoo Answers» که یکی از با سابقه‌ترین وبسایت‌های پرسش و پاسخ محسوب می‌شد از ۱۴ اردیبهشت ماه به کار خود پایان می‌دهد و پس از آن کاربران برای دریافت آرشیو محتوای خود فرصت محدودی خواهند داشت.

 

یاهو که اکنون تحت مالکیت ورایزن است جزئیات فرایند پایان کار Yahoo Answers را تشریح کرده است. ابتدا قرار است از ۳۱ فروردین ماه پذیرش درخواست‌های جدید متوقف شود. پس از تعطیلی در ۱۴ اردیبهشت، تا ۹ تیر ماه کاربران مهلت دارند آرشیو محتوایی که در این وبسایت ارسال کرده‌اند را دانلود کنند. پس از این که وبسایت به طور کامل تعطیل شد، صفحه آن به صفحه اصلی یاهو هدایت خواهد شد.در ادامه در تک نیوز میخوانید

همان طور که احتمالا حدس زده‌اید دلیل تعطیلی این بخش از یاهو، کاهش آمار استفاده کاربران است. این شرکت هم این موضوع را در پیامی به کاربران خود تایید کرده است:

«در حالی که یاهو انسرز زمانی یکی از بخش‌های کلیدی محصولات و خدمات یاهو بود، در طول سال‌ها، با تغییر نیازهای کاربران ما از محبوبیت آن کاسته شد. به این منظور تصمیم گرفتیم منابع خود را از یاهو انسرز به سمت تمرکز بر محصولاتی منتقل کنیم که به کاربران ما خدمات بهتری می‌دهند و محتوای مورد اعتماد برتر را ارائه می‌کنند».

یاهو انسرز از سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شده بود. یکی از دلایلی که می‌توان به دلیل کاهش اقبال کاربران نسبت به این پلتفرم پرسش و پاسخ نسبت داد به بخش پرسش و پاسخ گوگل مرتبط است. گوگل همچنین ویجت خاصی را در نظر گرفته که به کاربران امکان پاسخ سریع، بدون نیاز به رفتن به سایت‌های دیگر را می‌دهد. البته احتمالا کاهش بازدیدها از صفحه اصلی یاهو انسرز هم دلیل دیگری برای تصمیم به تعطیلی آن بوده است. علاوه بر این کیفیت پست‌ها در این پلتفرم در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود و شاهد ارسال پست‌های متعدد از سوی ترول‌های اینترنتی بودیم.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز