تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و نرم افزار : بتای عمومی ادوبی پریمیر پرو برای چیپ اختصاصی اپل منتشر شد

بتای عمومی ادوبی پریمیر پرو برای چیپ اختصاصی اپل منتشر شد

41190 79815 000 lead Premiere Pro

شرکت ادوبی نسخه بتا عمومی نرم افزار محبوب و کاربردی ویرایش ویدیو «پریمیر پرو» را برای سیسـتم‌های مجهز به تراشه اپل سیلیکون در دسترس کاربران قرار داد.

 

پس از انتشار نسخه بتای محدود در دی ماه سال گذشته (دسامبر ۲۰۲۰)، اکنون نوبت انتشار نسخه بتای عمومی نرم افزار ادوبی پریمیر پرو برای دستگاه‌های مجهز به تراشه M1 فرا رسیده است. ادوبی با انتشار پستی در وب‌سایت خود اعلام کرد:

«با توجه به اینکه نرم افزار پریمیر پرو توسط طیف گسترده‌ای از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ بر آن شدیم تا نسخه بتای عمومی را در اسرع وقت در دسترس کاربران قرار دهیم. توسعه گام به گام و فاز بندی شده این برنامه به ما کمک می‌کند تا قبل از اضافه کردن تغییرات جدید، ‌عملکرد بخش‌های مختلف برنامه را مورد بررسی قرار دهیم و از عملکرد آنها اطمینان حاصل کنیم.»

همان‌طور که ادوبی در اطلاعیه خود اعلام کرده این شرکت برنامه‌های خانواده پریمیر را در چند مرحله و به صورت فازبندی شده توسعه می‌دهد و بر این باور است که چنین تصمیمی به بهبود عملکرد و سازگاری برنامه‌ها با سیستم‌های مبتنی بر تراشه اپل سیلیکون تاثیرگذار خواهد بود.

براساس اعلام ادوبی نرم افزار جدید تفاوت‌ زیادی با نسخه اینتل ندارد، اما در حال حاضر از افترافکت پشتیبانی نمی‌کند. در نتیجه کاربران باید از برنامه شبیه ساز استفاده کنند.

اولین نسخه بتا عمومی این نرم افزار تمام قابلیت‌های اصلی برنامه اعم از عملکردهای اصلی ویرایش، همچنین ترکیب رنگ‌بندی، گرافیک، صدا و همچنین ویژگی‌هایی مانند Productions و multicam را پشتیبانی می‌کند. همچنین براساس اعلام ادوبی نسخه جدید پشتیبانی از فرمت‌های رایجی مانند H.264 ، HEVC و ProRes را در اولویت قرار داده است.

در نسخه بتا محدود، ادوبی به کاربران پیشنهاد داده بود که نسخه کپی از پروژه‌های خود تهیه کنند تا در صورت بروز مشکل برای برنامه، پروژه‌های خود را از دست ندهند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز