تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : رشد ۴۴ درصدی سود سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۱ به‌خاطر موفقیت گلکسی اس ۲۱

رشد ۴۴ درصدی سود سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۱ به‌خاطر موفقیت گلکسی اس ۲۱

samsung logo lawn

سامسونگ الکترونیکس رسما گزارش پیش‌بینی درآمدهای سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد و می‌توانیم ببینیم که وضعیت برای این شرکت خوب به نظر می‌رسد. سامسونگ می‌گوید فروش آن‌ها به لطف استقبال گسترده از جدیدترین پرچمداران این کمپانی رشد چشمگیری داشته، ولی سود واحد نیمه‌رساناها کاهش پیدا کرده است.

 

فروش تجمیعی سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۱ حدود ۵۸ میلیارد دلار و سود عملیاتی آن‌ها حدود ۸.۳ میلیارد دلار بوده است. این ارقام از رشد ۱۷.۴۸ درصدی فروش و رشد ۴۴.۱۹ درصدی سود عملیاتی نسبت به فصل اول ۲۰۲۰ خبر می‌دهند. البته ارقام حاضر هنوز نهایی نشده و سامسونگ تا انتهای آوریل گزارش قطعی خود را منتشر خواهد کرد.

رشد چشمگیر سامسونگ متاثر از عملکرد درخشان بخش موبایل این شرکت بوده است. گفته می‌شود استقبال کاربران از سری گلکسی اس ۲۱ بسیار خوب بوده و عرضه زودهنگام این خانواده به فروش بهتر آن کمک کرده است. سامسونگ قیمت جدیدترین پرچمداران خود را حدود ۲۰۰ دلار نسبت به سری گلکسی اس ۲۰ کاهش داد و همین مسئله به فروش بیشتر آن‌ها منجر شد. تحلیل‌گران انتظار دارند که سهم بخش موبایل سامسونگ از درآمدهای عملیاتی این شرکت حدود ۳.۵ میلیارد دلار باشد. همچنین گفته می‌شود که عملکرد بخش تلویزیون و لوازم خانگی هم در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ بسیار مناسب بوده است.

به‌رغم تقاضای بسیار بالای بازار برای تراشه‌های نیمه‌رسانا، سود سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۱ در این بخش به کمترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. طبق گزارش‌ها، سودآوری این بخش به خاطر هزینه بالای تولید با فرآیند ۵ نانومتری EUV و احداث مراکز تولیدی جدید تحت تاثیر قرار گرفته است. حتی قطعی اخیر برق در کارخانه سامسونگ در آستین تگزاس نیز به این شرکت ضرر زد. انتظار داریم که افزایش قیمت تراشه‌های حافظه به این غول کره‌ای کمک کند تا در آینده نزدیک سود بیشتری به دست بیاورد.

«پارک سونگ-سون» تحلیل‌گر شرکت Cape Investment & Securities می‌گوید: «قیمت‌ها احتمالا در سه‌ماهه جاری به خاطر تقاضای بالا در حوزه سرورها همچنان افزایش پیدا خواهد کرد.»

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز