تک نیوز > اخبار و اخبار خودرو : نرخ معاینه فنی خودروهای سواری در سال ۱۴۰۰ مشخص شد

نرخ معاینه فنی خودروهای سواری در سال ۱۴۰۰ مشخص شد

فنی 1 1

هر سال با فرا رسیدن سال نو، نرخ معاینه فنی برای خودروهای سواری هم تغییر می‌کند و نرخ جدید از سوی سازمان‌های مربوطه، اعلام می‌گردد. در خصوص سال ۱۴۰۰ حسین مقدم، مدیر عامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، گفته که امسال مراجعه اول تاکسی‌ها در پنج مرکز منتخب معاینه فنی تهران، رایگان خواهد بود و نرخ خدمات معاینه فنی به خودروهای سواری معمولی به ۴۷ هزارتومان افزایش یافته است.در ادامه در تک نیوز میخوانید

به گفته مقدم: «حدودا ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی در سال ۹۹ اشاره کرده که در مقایسه با سال‌های قبل، تفاوتی نداشته است.، از این میان حدودا ۱ میلیون و ۱۹۴ هزار دستگاه را مراجعات اول تشکیل می‌دادند»

 
 

در آزمون‌های تست آلایندگی گازهای خروجی اگزوز، تست هم راستایی چرخ‌ها، تست کمک فنر، تست ترمز و تست عیوب ظاهری، به ترتیب، ۱۷، ۱۱، ۴، ۱۳ و ۱۶ درصد خودروها مردود شده اند که با یک جمع بندی، ۳۶ درصد از خودروهای شرکت کننده را می‌توان در دسته مردودی‌های مراجعه اول قرار داد

مقدم در ادامه، تعداد گواهی‌های معاینه فنی صادر شده در سال ۹۹ را حدودا ۱ میلیون و ۱۳۳ هزار مورد برشمرد که از این تعداد، ۲۸۳ هزار گواهی را معاینه فنی‌های برتر تشکیل می‌دادند. از مجموع خودروهای مراجعه کننده، تنها ۲۴ درصد موفق به دریافت معاینه فنی برتر شده اند که از این بابت می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی ورود به مناطق تحت پوشش طرح‌های ترافیک و کاهش آلودگی هوا، استفاده کنند.

همچنین به دلیل مشمول شدن خودروهای ساخت سال ۹۵، میزان مراجعات افزایش یافته و اکنون روزانه چیزی بالغ بر ۶۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی تهران، مراجعه می‌کنند. مقدم اقدامات صورت گرفته همچون افزایش خطوط معاینه فنی، افزایش ساعات کاری، فعالیت مراکز در ایام تعطیلات و ایجاد سامانه اینترنتی نوبت دهی را در تسریع خدمت رسانی به مردم مفید دانسته و مدعی است که اکنون حتی در مراکز شلوغ همچون بیهقی و نیایش هم می‌توان در کمتر از یک ساعت، اقدام به اخذ گواهی معاینه فنی کرد.

حسین مقدم، مردم را به مراجعه به مراکز خلوت‌تر تشویق کرده و گفته که آنها از طریق سایت ستاد معاینه فنی می‌توانند زمان تقریبی انتظار در صفوف مراکز مختلف را مشاهده کنند. او خاطر نشان کرده که مراجعه اول برای راننده‌های تاکسی رایگان است و آنها می‌توانند برای این امر، به مراکز بیهقی، شقایق، دماوند، چمران و نیایش بروند. مقدم در انتها به هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای سواری سبک اشاره کرده که ۴۷ هزار تومان است. او یادآور شده تاکسی‌های با عمر ۱۰ سال و کمتر، باید هر شش ماه یک بار و تاکسی‌های با عمر بیشتر از ۱۰ سال، هر سه ماه یک بار باید برای تمدید گواهی معاینه فنی خود، مراجعه داشته باشند.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز