تک نیوز > اخبار و اپل و اخبار تکنولوژی و موبایل : آپدیت iOS 14.5 با قابلیت جنجالی حریم خصوصی هفته آینده منتشر می‌شود

آپدیت iOS 14.5 با قابلیت جنجالی حریم خصوصی هفته آینده منتشر می‌شود

ios 14.5 final

نسخه جدید iOS بالاخره با قابلیت پرسروصدای حریم خصوصی معرفی شد و نسخه نهایی آن هفته آینده در اختیار تمامی دستگاه‌های سازگار با آن قرار می‌گیرد. iOS 14.5 از قابلیت‌های جدید زیادی مثل دو صدای تازه برای سیری، اپلیکیشن جدید Podcasts و چندین و چند قابلیت تازه برخوردار است.تا آخر این مطلب همراه تک نیوز باشید

 

شاید مهم‌ترین قابلیت این نسخه App Tracking Transparency یا ATT باشد که زبان شرکت‌هایی مثل فیسبوک را به انتقاد گشوده بود. این قابلیت به کاربر اطلاع می‌دهد که چه برنامه‌هایی رفتار او را ردیابی می‌کنند تا متناسب با آن برایش تبلیغ نمایش دهند. قابلیت ATT به کاربران اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرند که می‌خواهند این مجوز را به اپ‌ها بدهند یا نه.

نسخه جدید iOS قفل‌گشایی دستگاه را آسان‌تر می‌کند تا حتی در صورت استفاده از ماسک به راحتی بتوانید قفل دستگاه را با کمک اپل واچ خود باز کنید. آپدیت جدید نرم‌افزار آیفون و آیپد همچنین پشتیبانی جهانی از ۵G در حالت دو سیم کارت سری آیفون ۱۲ را فراهم می‌کند. پیش‌تر قابلیت استفاده از دو سیم کارت فقط در شبکه‌های LTE وجود داشت.

iOS 14.5 و iPadOS 14.5 همراه با watchOS 7.4 از AirPlay 2 پشتیبانی می‌کنند تا مشترکان اپل فیتنس پلاس بتوانند تمرینات خود را روی تلویزیون‌های هوشمند بیندازند و از آن‌جا ورزش کنند. این نسخه همچنین با کنترلر دوآل‌سنس پلی استیشن ۵ و کنترلر ایکس باکس سری ایکس سازگار است.

نقشه اختصاصی اپل در iOS 14.5 به ویژگی جدیدی شبیه اپ Waze مجهز می‌شود که امکان گزارش تصادفات، خطرات و دوربین‌های کنترل سرعت را روی نقشه فراهم می‌کند. این آپدیت چندین کاراکتر ایموجی جدید را هم به سیستم عامل اپل اضافه می‌کند و از ایموجی‌هایی مثل قلب آتشین پرده برمی‌دارد.

در اپ Find My زبانه جدیدی به نام Items اضافه شده که امکان ردیابی دستگاه‌های غیراپلی از جمله هدفون‌های بیتس و Belkin را فراهم می‌کند. به‌علاوه، این اپلیکیشن حالا با ایرتگ سازگار خواهد بود که اپل همین امشب آن را معرفی کرد.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز